Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

Μύθος και Πραγματικότητα: Το είδος των σουπερμάρκετ

Μύθος: Μιας και αναφέραμε τα μαγαζιά ο μύθος θέλει εδώ να  γίνεται χαμός από κατανάλωση. Τεράστια σουπερμάρκετ παντού έχουν αντικαταστήσει τα μαγαζάκια της γειτονιάς.
Πραγματικότητα: Καλά, το θέμα των τιμών παίζει. Αλλού πάνω κι αλλού κάτω. Αλλά από σουπερμάρκετ, τι να πω. Υπάρχουν βέβαια μεγάλες αλυσίδες και όχι πολλά ανεξάρτητα μαγαζάκια, αλλά κι οι αλυσίδες μικρομάγαζα έχουν στήσει. Τα Lidl, Aldi είναι από τα μεγαλούτσικα. Αυτά που κυριαρχούν είναι τα Netto, Penny, κ.ά. αλλά και μεγαλύτερα ονόματα που είναι με λίγα πράγματα μέσα και πολλές μπίρες κλπ ποτά. Δεν είναι παράξενο το σχετικό τμήμα των ποτών να καταλαμβάνει πάνω από το μισό μαγαζί ή να υπάρχει δίπλα ανεξάρτητο!

Επίσης μια φίρμα μεγάλη μπορεί να έχει μαγαζάκια με το χαρακτηρισμό City που είναι λίγο πιο μεγάλα από ψιλικατζίδικα της φίρμας αλλά με παρουσία παντού. Και βέβαια κάπου στη γειτονιά θα υπάρχει κι ένας Τούρκος (συνήθως) με Obst und Gemüse (φρούτα και λαχανικά - δηλ. απλό μανάβικο).

Μαγαζιά στιλ Καρφούρ (Carrefour) για παράδειγμα είναι ελάχιστα (και μακριά από το κέντρο). Που το προσπαθούν δηλαδή να μοιάζουν, αλλά πολύ απέχουν. Χώρια ότι πέσαμε και σε δυο που κλείνανε (1 Real και 1 Praktiker - για ν' ανοίξουν σε άλλο μέρος ανανεωμένα). Πάντως τα σουπερμάρκετ που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα δεν είναι το κυρίαρχο είδος.

Μιλάω για τα σουπερμάρκετ και μόνο. Γιατί από κατανάλωση σε άλλα είδη καταστημάτων, δόξα τω Θεώ, δεν λείπει τίποτα. Τα μεγαλύτερα "ονόματα" της αγοράς υπάρχουν στους δρόμους του Μονάχου. Χρήμα να υπάρχει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου