Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Γερμανική Οργάνωση

Υπάρχει μια πολύ διαδεδομένη άποψη σύμφωνα με την οποία οι Γερμανοί είναι πολύ οργανωμένοι και μεθοδικοί. Κι αυτό, όχι τώρα που με τους υπολογιστές τα πράγματα είναι εύκολα, αλλά και από πολύ παλιότερα, όταν οι καταγραφές και τα αρχεία κρατιούνταν με το χέρι. Κι αυτό είναι κάτι που το διαφημίζουν κι οι ίδιοι. Μας έλεγαν για παράδειγμα, πως χάρη σ' αυτήν την οργανωτικότητά τους, βρήκαν πού είχαν καταλήξει τα χαλιά από κάποιο παλάτι και μπόρεσαν και τα ξαναπήραν. Εξάλλου αυτή η μεθοδικότητα στο κράτημα αρχείων βοήθησε «την εποχή εκείνη» να βρεθούν όλοι οι Εβραίοι μέχρι 5η γενεά. Δυστυχώς η πραγματικότητα δείχνει πως πρόκειται για άλλον έναν μύθο. Καταγραφή γίνεται, αποτελεσματικότητα δεν υπάρχει.


Όπως έχω ξαναγράψει στην Γερμανία δεν ισχύει το «σκέφτομαι άρα υπάρχω» (όσο πιο λίγο σκέφτεται ο πολίτης τόσο καλύτερα για το κράτος), αλλά το «έχω λογαριασμό στην τράπεζα άρα υπάρχω». Γιατί όλες οι δοσοληψίες (μπορούν να) γίνονται μέσω τραπέζης. Μισθοδοσία, πληρωμές λογαριασμών κλπ. Το είδος του λογαριασμού γι' αυτές τις δουλειές είναι τρεχούμενος, ένας λογαριασμός που στην Ελλάδα είναι άτοκος, εδώ, στην τράπεζα που διάλεξα δίνει τόκο για τα πρώτα 1.500€ κι από κει και πέρα τέλος. Έτσι, στην αρχή, που ό,τι παίρναμε δεν μας έφτανε καλά καλά σε σχέση μ' αυτά που ξοδεύαμε, δεν το σκεφτόμασταν. Αργότερα όμως που κάτι έμενε είπαμε πως είναι κρίμα να κάθεται έτσι κι ανοίξαμε κι έναν καταθετικό, ταμιευτηρίου.

Τις διάφορες πληρωμές αλλά και τις μετακινήσεις μεταξύ των λογαριασμών τις κάνω συνήθως ιντερνετικά, από την άνεση του σπιτιού μου και όποια μέρα και ώρα με βολεύει. Για την ασφάλεια των συναλλαγών η συγκεκριμένη τράπεζα μου έχει δώσει μια λίστα αριθμών συναλλαγής και κάθε φορά μου ζητάει κάποιον. Κάτι παρόμοιο είχε παλιότερα κι Εθνική με τη διαφορά πως αυτή ζητούσε τα νούμερα με τη σειρά ενώ εδώ μου ζητάει κάποιο συγκεκριμένο. Οι συναλλαγές με τη διαδικασία αυτή είναι για ποσά μέχρι 1.000€. Από κει και πάνω ζητάει να χρησιμοποιούνται αριθμοί μιας χρήσης που στέλνονται στο κινητό σου εκείνη τη στιγμή, για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Συνήθως οι μεταφορές που κάνω είναι για μικρά ποσά. Το χιλιάρικο το ξεπερνώ μόνο όταν μπουν οι μισθοί μας κι αυτό τώρα που μπαίνουν και οι δυο μαζί. Γιατί όταν ήμουνα στη Στουτγάρδη, έμπαιναν με μια - δυο μέρες διαφορά οπότε δεν υπήρχε θέμα. Τώρα όμως που μπήκαν μαζεμένα 6 επιμίσθια (είχαν να μας πληρώσουν από το Δεκέμβρη) θέλησα να μεταφέρω αρκετά μαζεμένα. Κι επειδή βαριόμουν να τα πάω ένα - ένα αποφάσισα να ζητήσω να ενεργοποιηθεί η διαδικασία για μεταφορά με χρήση κωδικού που στέλνεται στο κινητό. Η ενεργοποίηση γίνεται μέσα από μια διαδικασία που για λόγους ασφαλείας αποτελείται από αρκετά βήματα:
1. Είσοδος στο σύστημα με την χρήση των κωδικών.
2. Δήλωση του αριθμού του κινητού με χρήση κωδικού συναλλαγής.
3. Καταχώρηση του αριθμού μιας χρήσης που θα πάρεις (για να βεβαιωθείς πως ο αριθμός του κινητού είναι δικός σου).
4. Αποστολή με γράμμα ενός επιβεβαιωτικού αριθμού, (ώστε να ειδοποιηθεί ο ιδιοκτήτης του λογαριασμού για την ενεργοποίηση, μήπως κάποιος έκλεψε τα υπόλοιπα).
5. Είσοδος στο σύστημα με την χρήση των κωδικών.
6. Καταχώριση του αριθμού που στάλθηκε με το γράμμα με χρήση κωδικού συναλλαγής.
Από κει και πέρα, αν θέλει κάποια συναλλαγή τέτοιος κωδικό, έρχεται αυτόματα ένα μήνυμα στο κινητό με έναν αριθμό που τον καταχωρείς και ολοκληρώνεται.

Στη διαδικασία αυτή το μόνο που έρχεται απ' έξω και πρέπει να περιμένεις είναι το γράμμα. Έκανα την αρχή λοιπόν την Τετάρτη το βράδυ και περίμενα πως μέχρι την Παρασκευή, άντε το Σάββατο (εδώ τα ταχυδρομεία λειτουργούν και το Σάββατο). Έρχεται η Δευτέρα, η Τρίτη αλλά γράμμα δεν έρχεται. Ώσπου πάω στο σχολείο την Τετάρτη και εκεί μου το δίνουν. Έκπληξη. Τι είχε συμβεί; Όταν είχαμε ανοίξει τον λογαριασμό, για να αρχίσουμε να υπάρχουμε και να μπορούμε να συναλλασσόμαστε,δεν είχαμε βρει ακόμα σπίτι. Έτσι, δώσαμε τη διεύθυνση του γραφείου. Μόλις πιάσαμε σπίτι πήγα κι ενημέρωσα, όπως και όταν βάλαμε τηλέφωνο. Και από τότε, έχουν έρθει διάφορα χαρτιά απ' την τράπεζα (που συνήθως απευθύνονται στους δικαιούχους των λογαριασμών κι όχι προσωπικά). Επειδή ρώτησα, ενημερώθηκε λέει η διεύθυνση του λογαριασμού, αλλά όχι του κατόχου!!! Και θυμήθηκα την «ανοργάνωτη» Ελλάδα που τόσο στην Εθνική όσο και στη Γιούρομπανκ, όταν δώσαμε μια αλλαγή (π.χ. της ταυτότητας ή του μέιλ) πέρασε σε όλους τους λογαριασμούς κατευθείαν (κάρτα, δάνειο, καταθετικό κλπ).

Αλλά αν συνέβαινε μόνο αυτό ίσως δεν θα τα έγραφα όλ' αυτά. Αλλά την ίδια μέρα που πήρα το γράμμα της τράπεζας αφού είχε γυρίσει ένα σωρό μέρη, στο σπίτι ήρθε ένα άλλο γράμμα. Από τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους αυτό, προς τη Μαρία. Η οποία είχε βγάλει τον πρώτο χρόνο μια συνδρομητική κάρτα για έκπτωση 25%. Είδε τη χρήση, δεν της έβγαινε και πολύ καλά κι είπε να μην την ανανεώσει. Αλλά της ήρθε αυτόματα στο σπίτι, γιατί λέει πρέπει να ζητήσεις εσύ να μην ανανεωθεί. Έτσι, φέτος πριν λήξει έστειλε την καταγγελία της σύμβασης (Kündigung) και η κάρτα της έληξε πριν ένα μήνα και κάτι. Της στείλαν και ένα σχετικό μέιλ για υπενθύμιση. Αλλά προχθές της έστειλαν ένα κουπόνι για έκπτωση 10€. Προϋπόθεση να το χρησιμοποιήσει μαζί με την κάρτα της, που όμως επειδή έχει λήξει δεν μπορεί να τη χρησιμοποιήσει!!!

Και μου το 'λεγε ο Γιώργος πως όταν έφυγε απ' τη Γερμανία ακόμα του έρχονταν διάφοροι λογαριασμοί και το τηλέφωνό του λειτουργούσε κάμποσες μέρες αφότου του το έκλεισαν υποτίθεται και μου φαίνονταν παράξενα...

1 σχόλιο:

  1. Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες.
    Ξαναδιαβάζοντας σήμερα το παραπάνω, βλέπω πως σχολίαζα τότε πως "τόσο στην Εθνική όσο και στη Γιούρομπανκ, όταν δώσαμε μια αλλαγή (π.χ. της ταυτότητας ή του μέιλ) πέρασε σε όλους τους λογαριασμούς κατευθείαν (κάρτα, δάνειο, καταθετικό κλπ)". Ναι μεν φάνηκε πως πέρασε, αλλά στην πράξη δεν. Το καλοκαίρι που έληξε η πιστωτική μου κάρτα ανακάλυψα πως η διεύθυνση που ταχυδρομήθηκε η καινούρια ήταν η προηγούμενη. Κι αυτό παρά τις πολλές επαφές και τις διαβεβαιώσεις ότι το σύστημα είχε ενημερωθεί.
    "

    ΑπάντησηΔιαγραφή