Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Σαφείς Απαντήσεις

Πολλές φορές συνηθίζω όταν έχω κάποιο ερώτημα να απευθύνομαι στους αρμόδιους με μέιλ. Είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Οι οποίοι θεωρούν υποχρέωση να απαντήσουν (για το δημόσιο είναι και υποχρέωση από το νόμο, για τον ιδιωτικό τομέα για να φανούν πως δεν σε περιφρονούν). Το θέμα είναι πως κάποιες φορές η απάντηση που παίρνω είναι ουσιαστικά μη απάντηση. Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.

Παράδειγμα απ' το δημόσιο: Απευθύνομαι στο υπουργείο πολιτισμού. Ναι, ξέρω. Καταργήθηκε και είναι κομμάτι του υπουργείου παιδείας. Υφυπουργείο είναι, αλλά δεν θα τα χαλάσουμε εκεί. Η υπόθεση: το καλοκαίρι, δυο μέρες πριν τις εκλογές του Ιουνίου, υπογράφεται μια ΚΥΑ (= Κοινή Υπουργική Απόφαση) με την οποία σταματάει το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να μπαίνουν δωρεάν στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Το δικαίωμα αυτό δεν έχει δοθεί για παροχή, αλλά με το σκεπτικό πως οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν γνώση των χώρων αυτών για να μπορέσουν να τα μεταδώσουν στους μαθητές τους ή να προετοιμάσουν κάτι γι' αυτούς. ΚΑι δινόταν κάθε τριετία με ειδικά δελτία. Η κατάργηση της δωρεάν εισόδου ξεσήκωσε διαμαρτυρίες (χόρια η χρονική στιγμή που έγινε αυτό, από μια κυβέρνηση που σταματούσε να υπάρχει μετά από δυο μέρες) κι έτσι, στις 9 Αυγούστου βγαίνει μια ανακοίνωση του υφυπουργού πολιτισμού πως αυτή η ΚΥΑ θα καταργηθεί. Κι αυτό βέβαια μπορεί να γίνει με μια νέα ΚΥΑ. Πριν κάνα μήνα πήραμε τηλέφωνο για να ανανεώσουμε τα δελτία μας, η απάντηση της υπηρεσίας ήταν πως δεν ξέρουν αν βγήκε καινούρια ΚΥΑ και πως μέχρι να ενημερωθούν περνάει καιρός.

Μέιλ λοιπόν προς το υπουργείο ρωτώντας αν έχει γίνει κάτι προς την κατεύθυνση που είχε ανακοινωθεί το καλοκαίρι. Στο κείμενό μου, αφού έλεγα ποιος είμαι και γιατί επικοινωνώ μαζί τους έγραφα: «Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου στις 9/8/2012 θα δινόταν πάλι το δικαίωμα ελεύθερης εισόδου των εκπαιδευτικών από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Σε σημερινή επικοινωνία μου όμως με τη γενική διεύθυνση αρχαιοτήτων η απάντηση ήταν πως ακόμα δεν έχει φτάσει σʼ εκείνους κάποια τέτοια απόφαση.
Θα σας παρακαλούσα να με πληροφορήσετε αν έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση. Σε καταφατική περίπτωση να μου γνωστοποιήσετε τον αριθμό απόφασης και ΦΕΚ δημοσίευσης. Στην αντίθετη περίπτωση πότε προβλέπετε να εκδοθεί και από πότε μπορούμε να προχωρήσουμε στην έκδοση των σχετικών δελτίων.»

Δεν ξέρω ποια ασάφεια υπάρχει (αν υπάρχει). Το ερώτημά μου ήταν αν έχει βγει καινούρια ΚΥΑ ή όχι. Αν ναι τον αριθμό της, αν όχι, πότε θα βγει. Τι λέει η απάντηση; «Σε συνέχεια του παρόντος μηνύματός σας , σας ενημερώνουμε ότι το θέμα της ελεύθερης εισόδου σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία ρυθμίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπως προβλέπεται από το άρθρο 46 του Ν. 3028/2002 "για την Προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής Κληρονομιάς".» Αυτό και μόνο. Μα το ξέρω πως ρυθμίζεται με ΚΥΑ. Δηλ. το θέμα είναι πως εγώ δεν έγραψα πως θα είναι κοινή αλλά σκέτη απόφαση; Μου έδωσε κάποια επιπλέον πληροφορία η απάντηση αυτή; Αρχίζω και αμφιβάλλω για τον εαυτό μου.

Και η αμφιβολίες μου μεγαλώνουν όταν απευθύνομαι σε ιδιωτική εταιρία σχετικά με μια προσφορά της. Η εταιρία είναι το γκρουπ της Forthnet και η χριστουγεννιάτικη προσφορά για συνδρομή στη Nova (τι να κάνουμε, έτσι λατινογραμμένες κυκλοφορούν) που ίσχυε μέχρι τέλος του 2012. Στην ανακοίνωση έλεγε πως παραπάνω πληροφορίες μπορεί κάποιος να πάρει:
α) από το σάιτ. Μα ήδη στο σάιτ είχε βρει την ανακοίνωση. Παραπάνω δεν είχε.
β) από το τηλέφωνο 18345. Με το που παίρνω το πρώτο που μου λέει είναι πως αν θέλω πληροφορίες για τη συγκεκριμένη προσφορά να απευθυνθώ σε κατάστημα.
Και γ) από κατάστημα.
Άρα οι επιλογές μου ήταν αρκετές. Να πάω σε κάποιο κατάστημα και μόνο. Πάω, αλλά την απορία μου δεν μου την έλυσαν ή μάλλον μου είπαν πως αυτό που ήθελα δεν γίνεται και πως είμαστε αρκετοί που θα ήθελαν κάτι παρόμοιο αλλά δεν μπορούν να κάνουν κάτι γιατί όλα γίνονται αυτόματα.

Ένσταση. Ό,τι γίνεται αυτόματα, γίνεται γιατί κάποιος άνθρωπος καθοδηγεί το αυτόματα αυτό. Είτε είναι προγραμματιστής, είτε καταχωριτής κλπ. Γράφω την ένστασή μου στην εταιρία αναφέροντας πως έτσι μου είπαν στο κατάστημα που επισκέφτηκα και στην απάντηση αφενός μεν μου λένε ακριβώς τα ίδια και αφετέρου πως λόγω μεγάλης ζήτησης εξαντλήθηκαν οι εξοπλισμοί και με προτρέπουν να επισκεφθώ κάποιο κατάστημα της εταιρίας για παραπάνω πληροφορίες. Μα κατάστημα είχα ήδη επισκεφθεί. Τι να το κάνω ξανά; Αλλά μιας και απάντηση δεν είχα κι αφού ζύγισα ξανά τα υπέρ και τα κατά, επισκέφθηκα άλλο κατάστημα κι εκεί μου έδωσαν τις απαραίτητες διευκρινήσεις (καλά, το αυτόματα υπάρχει παντού, αυτό δεν άλλαξε).

Δεν κατάλαβα. Γιατί απαντάνε και ξοδεύουν τόση ώρα για να γράψουν με πολλά λόγια πως δεν έχουν απάντηση;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου