Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

Η Εξέλιξη των Μέσων Σταθερής Τροχιάς

Κάποτε τα μέσα σταθερής τροχιάς (τρένα, μετρό, τραμ) ήταν ένας συνδυασμός από βαγόνια που το καθένα ήταν ξεχωριστό από το άλλο. Αργότερα τα βαγόνια απόκτησαν μια ενδιάμεση πόρτα απ’ την οποία μπορούσες να περάσεις στο επόμενο πατώντας σε μια πλατφόρμα που έπαιζε το ρόλο γέφυρας όμως στην πραγματικότητα ήσουν στον αέρα. Την πόρτα αυτή τη χρησιμοποιούσε βασικά ο ελεγκτής. Αργότερα το άνοιγμα σκεπάστηκε και έγινε πέρασμα. Πρώτα στα τρένα μεγάλων αποστάσεων για να μπορείς να πηγαίνεις εύκολα στο εστιατόριο. Στα τοπικά όμως έμειναν τα ξεχωριστά βαγόνια. Σήμερα άλλαξαν κι αυτά. Οι συρμοί είναι μονοκόμματοι εσωτερικά με φυσούνα εκεί που υπάρχει η άρθρωση, ο διαχωρισμός των βαγονιών. Και είναι παράξενη η αίσθηση να είσαι στη μια άκρη και να βλέπεις την άλλη. Σαν να είσαι σε μια τεράστια κάμπια.

Τρένα: Οι Αχθοφόροι

Θυμάμαι παλιά, όταν έριχνε σκάλα το βαπόρι, οι πρώτοι που ανέβαιναν ήταν οι τοπικοί αχθοφόροι: οι χαμάληδες. Πρόθυμοι, έναντι αμοιβής βεβαίως, να σου κατεβάσουν τα πράγματα. Αργότερα, παρόλο που πλήθυναν τα βαπόρια, οι χαμάληδες λιγόστεψαν. Βασική αιτία το ότι οι βαλίτσες απέκτησαν ροδάκια κι έτσι ήταν εύκολη η μεταφορά τους. Σπάνια έβλεπα χαμάληδες αλλά τους θυμόμουνα κάθε φορά που έβγαζα εισιτήριο για το βαπόρι από τη Μυτιλήνη: είχαν καταφέρει και με κάθε εισιτήριο που κοβότανε ο πράκτορας έκοβε και ένα κουπόνι για το σωματείο τους. Κάποτε σταμάτησε κι αυτό. Έτσι ήταν μεγάλη η έκπληξή μου όταν φτάνοντας το απόγευμα στο σταθμό του Μονάχου είδα ένα χαμάλη να περιμένει να μεταφέρει αποσκευές. Και υπάρχει κάποιος κάθε φορά που φάνω. Με το όρθιο καρότσι στο χέρι στο οποίο έχει κολλημένο τον τιμοκατάλογο: 2,5 € μέχρι δυο κομμάτια, 1,5 € για κάθε επιπλέον για να τα πάνε μέχρι το μετρό ή τον προαστιακό!

1ος Μήνας

Έκλεισε ο πρώτος μήνας του μπλογκ (όχι ζωής, ο ημερολογιακός). Οι μέχρι τώρα δημοσιεύσεις ομαδοποιήθηκαν. Πριν απ' αυτό έκανα ένα "ρετούς". Τα ξανακοίταξα και έβαλα αρκετές φωτογραφίες που ήθελα, κυρίως σε στυλ τεκμηρίωσης. Κάποιες άλλες πάλι μπήκαν σε θέματα που δεν είχαν λόγο για να έχουν κάποια φωτογραφία, αλλά απλά μ' άρεσαν και είπα να τις μοιραστώ.
Έκανα λοιπόν μια ανακαίνιση, κρατώντας την τρέχουσα βιτρίνα. Προβληματίστηκα για το αν είναι σκόπιμο να κάνω κάτι τέτοιο και κατέληξα πως ναι, αφού το μπλογκ αυτό φιλοδοξεί να μην είναι εφήμερο αλλά αυτά που γράφω να ενδιαφέρουν να διαβαστούν και στο μέλλον από άλλους. Έτσι, αν θέλετε, μπορείτε να ρίξετε πάλι μια ματιά. Κάτι καινούριο θα βρεθεί.
Ευχαριστώ σε όσους μου είπαν καλά λόγια μέχρι τώρα. Και περιμένω σχόλια και απόψεις.

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Χειμωνιάτικο Μόναχο


Μερικές εικόνες από το χειμωνιάτικο τοπίο του Μονάχου
 
Στην Μαρίενπλατς

ΕΛΜΕ Βαυαρίας

Έντονη δραστηριότητα τις τελευταίες μέρες από την ΕΛΜΕ Βαυαρίας (βασικά Άνω Βαυαρίας και Σουηβίας). Την Πέμπτη 28/01/2010 σε γενική συνέλευση που έγινε στους χώρους της Ελληνική Κοινότητας του Μονάχου διαμορφώθηκαν και εγκρίθηκαν οι θέσεις της για την Πανγερμανική διάσκεψη που θα φιλοξενηθεί το Μάρτη εδώ στο Μόναχο.

Σπίτι: Χρήσιμες Πληροφορίες για Αναζήτηση Σπιτιού

Μερικές διευθύνσεις για αναζήτηση σπιτιού αν κάποιος τις χρειαστεί:
http://www.wohnung-jetzt.de/
http://www.wg-gesucht.de/
http://www.immobilienscout24.de
http://www.immonet.de
http://www.homecompany.de
https://www.berlinovo.de για Βερολίνο
http://immobilienmarkt.sueddeutsche.de
http://www.immowelt.de
http://www.bayerische-immobilien.de/objekte/obj_mietobjekte.asp για Βαυαρία και


Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Η Αντιμετώπιση του Πελάτη

Έχω αναφερθεί ξανά για τα τρένα και την ακρίβεια των δρομολογίων τους, όταν δεν καθυστερούν. Έτσι δεν είναι καινούριο το ότι βίωσα (άλλη) μια καθυστέρηση. Ξεκινώντας ακόμα το πρωί για Μάνχαϊμ μας ανακοινώθηκε ότι θα έχουμε μια καθυστέρηση 40 – 60 λεπτών μέχρι το Άουγκσμπουργκ (πρώτο σταθμό του τρένου μετά το Μόναχο). Η διαδρομή κανονικά καλύπτεται σε 40 λεπτά άρα θα ήταν σημαντική η καθυστέρηση (λόγω πτώσης τάσης – τα ίδια προβλήματα μου είπαν πως είχαν το πρωί και στο Μάνχαϊμ και ότι όσο χειμωνιάζει και κατεβαίνουν οι θερμοκρασίες τέτοια θα βλέπουμε συχνά – το μέλλον θα δείξει), Τελικά φτάσαμε μετά από δύο ώρες και 10 λεπτά περίπου με καθυστέρηση πάνω από 100 λεπτά. Το ιδιαίτερο ήταν ότι αμέσως μετά μας μοίρασαν χαρτιά για να ζητήσουμε αποζημίωση. Ήταν σφραγισμένα από τον ελεγκτή και ανάλογα με τι εισιτήριο ταξίδευε ο καθένας ήταν και το είδος της αποζημίωσης. 50% έκπτωση σε επόμενο ταξίδι ή για μένα που έχω κάρτα απεριορίστων διαδρομών 2ης θέσης 10€. Έτσι έμαθα ότι αν το τρένο έχει καθυστέρηση πάνω από 60 λεπτά δικαιούμαι αποζημίωση (την προηγούμενη φορά με 75’ δεν μας είπαν τίποτα) που αν ξεπεράσει τα 120’ ανεβαίνει. Μια άλλη συνέπεια ήταν ότι το τρένο δεν θα συνέχιζε μέχρι τον τελικό του προορισμό (Βερολίνο) αλλά θα σταμάταγε στη Φραγκφούρτη!
 
Οι άσπρες λουρίδες δεξιά αναφέρονται σε καθυστερήσεις