Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Κηπόσπιτα

Έγραψα κάποια στιγμή: Τι ακριβώς είναι αυτά τα μικρά σπιτάκια των 15 – 20 τετραγωνικών σε οικόπεδα των 50 – 100 – 150 τετραγωνικών, που υπάρχουν στις παρυφές των πόλεων (μεγάλων ή μικρότερων) αλλά και δίπλα στις γραμμές του τρένου? Είναι μια απορία που δεν έχω καταφέρει να λύσω. Είναι μικρά, σαν τις ξύλινες αποθηκούλες που πουλάνε (π.χ. στο Praktiker) για τους κήπους, αλλά έχουν παράθυρα και συνήθως μια σκεπαστή προέκταση (σαν χαγιάτι). Μοιάζουν σαν κατασκηνώσεις (πολλά έχουν και σημαία ή έστω τον ιστό) αλλά σε ορισμένα βλέπω κόσμο και το χειμώνα. Και ο μικρός κήπος τι ρόλο παίζει? Δεν έχω καταλάβει αλλά μου έχει κάνει εντύπωση το πλήθος τους και η επανάληψή τους.

Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Γκάρμις και Πάλι

Είχα υποσχεθεί φωτογραφίες από το Γκάρμις. Ιδού, λοιπόν, μερικές. Και για αρχή, μόλις έχουμε φθάσει και ετοιμαζόμαστε να φύγουμε για Τσούγκσπιτσε με το τοπικό τρενάκι που θα μας πάει μέχρις ένα σημείο για να αλλάξουμε και να πάρουμε τον οδοντωτό.

Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Στην Κορυφή της Γερμανίας

Σας έγραφα ότι είχα πάει πριν κάνα μήνα στις Άλπεις, στο Γκάρμις. Την Πέμπτη, μέρα της «εθνικής παλιγγενεσίας» το ξανάκανα. Αυτή τη φορά όμως έφτασα στο Τσουγκσπίτσε (Zugspitze) την κορυφή της Γερμανίας. Έκανα και βόλτα στο χωριό (φωτογραφίες από εκεί αύριο) αλλά το ιδιαίτερο ήταν ότι φτάσαμε μέχρι τα 2600 και κάτι. Η κορυφή των 2962 (περίπου δηλ. όσο ο Όλυμπος) είναι λέει η ψηλότερη της Γερμανίας. Δεν πήγαμε μέχρις εκεί λίγο από λάθος λίγο γιατί θέλαμε να δούμε και το χωριό. Το βουνό είναι το σύνορο μεταξύ Γερμανίας και Αυστρίας. Αν πας από την άλλη μεριά είσαι στην Αυστρία.

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Έργα, Οργασμός έργων

Έχω ξαναγράψει ότι τα (δημόσια) έργα συνεχίζονται όλο το χρόνο και δεν σταματάνε το χειμώνα, παρ’ όλα τα χιόνια, την κακοκαιρία και τις χαμηλές θερμοκρασίες. Τώρα όμως που μπήκε η άνοιξη έχουν αρχίσει έργα συντήρησης παντού, όπου κινούμαι. Εκτός από τις καινούριες που στρώνονται εξ αρχής οι γραμμές σε μετρό, σε προαστιακό κλπ συντηρούνται. Και με το που κλείνουν τα σχολεία οι ανακοινώσεις εντατικοποίησης των εργασιών πληθαίνουν. Θέλουν να εκμεταλλευτούν τις μέρες αυτές που οι μετακινήσεις θα είναι λιγότερες, προφανώς για να μην δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα. Για τον ίδιο λόγο και αρκετά έργα γίνονται τη νύχτα από τις 10 και μετά. Καλά, το τι γίνεται για το 4ήμερο του Πάσχα (2 – 6 Απρίλη) δεν περιγράφεται. Παντού είναι προγραμματισμένα έργα και αλλαγές στα δρομολόγια.
Η γραμμή μεταξύ Ουλμ Άουγκσμπουργκ ξηλώνεται και ξαναφτιάχνεται. Τη στιγμή που τα τρένα κυκλοφορούν. Για να μην δημιουργείται μεγάλο μπλέξιμο έχουν κάνει μια κάποια αραίωση. Τα τρένα από Βερολίνο για Μόναχο μέσω Φραγκφούρτης δεν περνάνε από Ουλμ αλλά κάνουν μια παράκαμψη κάτι που σημαίνει μια καθυστέρηση κάπου ένα μισάωρο. Χθες όμως, το τρένο ήταν ήδη καθυστερημένο. Τόσο που σε λίγο η γραμμή θα άνοιγε για τα επόμενα. Και σκεφτόμουνα πως αν καθυστερούσε λίγο ακόμα θα περνάγαμε κανονικά και θα γλύτωνε τα παραπάνω χιλιόμετρα. Και με το που προχωράμε λίγο βλέπω να ακολουθάμε την κλασσική διαδρομή, οπότε φτάσαμε στην ώρα μας στο Μόναχο.

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

Οι «Φυλές» των Αστυνομικών

Υπάρχουν δυο είδη αστυνομικών: αυτοί με τις μπλε στολές κι οι άλλοι με τα χακί. Δεν ξέρω αν πρόκειται για ομοσπονδιακούς και τοπικούς, πάντως οι δυο συνεργάζονται. Μπορεί να δεις περιπολία από το ένα ή από το άλλο είδος μπορεί να είναι κι ένας κι ένας (ή ομάδα από περισσότερους). Ξεχωρίζουν μόνο από τη στολή. Θυμάμαι παλιά στην Ελλάδα με την Αστυνομία και την Χωροφυλακή που ήταν οι αρμοδιότητες σαφώς καθορισμένες και δεν μπερδευότανε ο ένας στην περιοχή του άλλου. Κι αν κυνηγούσαν κάποιον και κατάφερνε να περάσει στην περιοχή ευθύνης του άλλου, μπορούσε να διαφύγει άνετα. Εδώ δεν έχει τέτοια. Υπάρχουν, βέβαια, και διάφοροι σεκιουριτάδες. Άλλοι των σιδηροδρόμων, άλλοι των αστικών συγκοινωνιών, όλοι με τα κλομπ και τις χειροπέδες στη ζώνη. Σε τράπεζες πάντως, ούτε αστυνομικούς, ούτε σεκιουριτάδες έχω δει.
Πάντως, όπως έχω ξαναγράψει, είναι πανταχού παρόντες και εμφανίζονται σε χρόνο ντε τε (dt). Είμαι σε ένα κατάστημα Müller (καλλυντικά, καθαριστικά και ψιλοπραγματάκια) στο σταθμό. Σε ένα δίαδρομο, για άγνωστο σε μένα λόγο, είναι μια γυναίκα στο πάτωμα με το κεφάλι της γεμάτο αίματα. Δεν ξέρω τι έχει συμβεί, αλλά είναι κάτι που εξελίσσεται. Δεν είμαι απ’ αυτούς που θα σταματήσουν να χαζέψουν σε μια τέτοια περίπτωση. Αλλά δεν προλαβαίνω να το σκεφτώ κι εμφανίζονται 4 – 5 σεκιουριτάδες. Ξοπίσω τους οι αστυνομικοί και μαζί 2 τραυματιοφορείς με τα σύνεργα για πρώτες βοήθειες.
Μιας και ανέφερα τις πρώτες βοήθειες: σε κάθε σχεδόν σταθμό του μετρό υπάρχει κιβώτιο πρώτων βοηθειών στο οποίο, συνήθως, περιλαμβάνεται και απονιδωτής. Είναι εξειδικευμένο μηχάνημα και για να το χρησιμοποιήσει κάποιος πρέπει να ξέρει πώς. Το θέμα είναι πως το μηχάνημα βρίσκεται και σε σταθμούς που δεν υπάρχει κόσμος (προσωπικό). Όμως προφανώς το σκεπτικό είναι πως αν υπάρχει το μηχάνημα μπορεί να βρεθεί και κάποιος που να ξέρει. Αν δεν υπάρχει, και να ξέρει, δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα! Και αν χρησιμοποιηθεί όταν χρειάζεται σώζει ζωές.