Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Χειμωνιάτικο Μόναχο


Μερικές εικόνες από το χειμωνιάτικο τοπίο του Μονάχου
 
Στην Μαρίενπλατς

ΕΛΜΕ Βαυαρίας

Έντονη δραστηριότητα τις τελευταίες μέρες από την ΕΛΜΕ Βαυαρίας (βασικά Άνω Βαυαρίας και Σουηβίας). Την Πέμπτη 28/01/2010 σε γενική συνέλευση που έγινε στους χώρους της Ελληνική Κοινότητας του Μονάχου διαμορφώθηκαν και εγκρίθηκαν οι θέσεις της για την Πανγερμανική διάσκεψη που θα φιλοξενηθεί το Μάρτη εδώ στο Μόναχο.

Σπίτι: Χρήσιμες Πληροφορίες για Αναζήτηση Σπιτιού

Μερικές διευθύνσεις για αναζήτηση σπιτιού αν κάποιος τις χρειαστεί:
http://www.wohnung-jetzt.de/
http://www.wg-gesucht.de/
http://www.immobilienscout24.de
http://www.immonet.de
http://www.homecompany.de
https://www.berlinovo.de για Βερολίνο
http://immobilienmarkt.sueddeutsche.de
http://www.immowelt.de
http://www.bayerische-immobilien.de/objekte/obj_mietobjekte.asp για Βαυαρία και


Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Η Αντιμετώπιση του Πελάτη

Έχω αναφερθεί ξανά για τα τρένα και την ακρίβεια των δρομολογίων τους, όταν δεν καθυστερούν. Έτσι δεν είναι καινούριο το ότι βίωσα (άλλη) μια καθυστέρηση. Ξεκινώντας ακόμα το πρωί για Μάνχαϊμ μας ανακοινώθηκε ότι θα έχουμε μια καθυστέρηση 40 – 60 λεπτών μέχρι το Άουγκσμπουργκ (πρώτο σταθμό του τρένου μετά το Μόναχο). Η διαδρομή κανονικά καλύπτεται σε 40 λεπτά άρα θα ήταν σημαντική η καθυστέρηση (λόγω πτώσης τάσης – τα ίδια προβλήματα μου είπαν πως είχαν το πρωί και στο Μάνχαϊμ και ότι όσο χειμωνιάζει και κατεβαίνουν οι θερμοκρασίες τέτοια θα βλέπουμε συχνά – το μέλλον θα δείξει), Τελικά φτάσαμε μετά από δύο ώρες και 10 λεπτά περίπου με καθυστέρηση πάνω από 100 λεπτά. Το ιδιαίτερο ήταν ότι αμέσως μετά μας μοίρασαν χαρτιά για να ζητήσουμε αποζημίωση. Ήταν σφραγισμένα από τον ελεγκτή και ανάλογα με τι εισιτήριο ταξίδευε ο καθένας ήταν και το είδος της αποζημίωσης. 50% έκπτωση σε επόμενο ταξίδι ή για μένα που έχω κάρτα απεριορίστων διαδρομών 2ης θέσης 10€. Έτσι έμαθα ότι αν το τρένο έχει καθυστέρηση πάνω από 60 λεπτά δικαιούμαι αποζημίωση (την προηγούμενη φορά με 75’ δεν μας είπαν τίποτα) που αν ξεπεράσει τα 120’ ανεβαίνει. Μια άλλη συνέπεια ήταν ότι το τρένο δεν θα συνέχιζε μέχρι τον τελικό του προορισμό (Βερολίνο) αλλά θα σταμάταγε στη Φραγκφούρτη!
 
Οι άσπρες λουρίδες δεξιά αναφέρονται σε καθυστερήσεις


Η Συχνότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

Στην Ελλάδα κυκλοφορούσα συνήθως με το αυτοκίνητο και σπάνια με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, μιας και ο Άγιος Στέφανος δεν έχει και την καλύτερη σύνδεση. Αντίθετα η κόρη μου υπομένει τα ΜΜΜ. Και εκεί έγινε η παρατήρηση.
Ενώ κάτω τα περισσότερα μέσα είναι κάθε 3,5 – 5 λεπτά στις βασικές γραμμές εδώ είναι κάθε 10’. 7 – 9 το πρωί και 3:30 – 7 το απόγευμα τις καθημερινές πυκνώνουν στο 5λεπτο ενώ πολύ νωρίς το πρωί (μέχρι τις 6 παρά τις καθημερινές και μέχρι τις 9 την Κυριακή) και αργά το βράδυ (μετά τις 11:30) το πάνε στο 20λεπτο. Αλλά τις άλλες ώρες το 10λεπτο είναι η βάση. Πάντα στην ώρα τους (ή περίπου) αλλά όχι και τόσο πυκνά όσο θα περίμενα. Το κέντρο βέβαια που συνδέεται με πολλές διαφορετικές γραμμές μοιάζει να είναι πιο συχνά τα δρομολόγια. Αλλά μόνο για τις κεντρικές στάσεις. Αν θες για συγκεκριμένο προορισμό θα πρέπει να ακολουθήσεις των κανόνα. Πάντως, Παρασκευή και Σάββατο έχει επίσης μετρό 1:30 και 2 και καθημερινά υπάρχουν και νυχτερινές γραμμές τραμ κάθε μισή ή μία ώρα.Γενικά καταφέρνουν να είναι στην ώρα τους σύμφωνα με το πρόγραμμα. Δίπλα στον οδηγό υπάρχει μηχάνημα που του λέει αν πάει πιο γρήγορα ή πιο αργά για να παίρνει τα μέτρα του. Υπάρχουν όμως και φορές που ότι και να λέει το μηχανάκι, ο οδηγός δεν μπορεί να κάνει κάτι. Κι έτσι βλέπεις δυο συρμοί να περνούν με ένα λεπτό διαφορά! Σε κάποιους σταθμούς είναι επιθυμητός ο συντονισμός. Αν το πετύχουν, τότε καλά. Αν όχι υπάρχει περίπτωση ο οδηγός του πρώτου συρμού να ελέγξει τι γίνεται και να περιμένει μισό λεπτό να φθάσει ο διπλανός για να αλλάξουν οι επιβάτες (δηλ. πάνω από ένα λεπτό καθυστέρηση) ενώ μου έχει τύχει να είναι ο δεύτερος στα μισά του πρώτου και αυτός να κλείνει τις πόρτες και να φεύγει!


Κόστος Εισιτηρίου Αστικής Συγκοινωνίας

Το κόστος στα μέσα μεταφοράς είναι ανεβασμένο σχετικά με την Ελλάδα αν πάρουμε υπόψη μας το εισιτήριο μιας διαδρομής που ξεκινά από 1,2 € για διαδρομή μιας στάσης (και υπό προϋποθέσεις) και φτάνει τα 9,5 € για να πας στο αεροδρόμιο (που είναι στη μακρινή ζώνη – η ίδια τιμή ισχύει και για τους άλλους μακρινούς προορισμούς). Μειωμένες τιμές ισχύουν για παιδιά 6 με 14 χρονών, για μεγάλους άνω των 65 και για ανάπηρους.

Το Δίκτυο των Αστικών Συγκοινωνιών του Μονάχου

Έχω ξαναγράψει για το δίκτυο συγκοινωνιών του Μονάχου. Θα δώσω εδώ μια πιο αναλυτική περιγραφή. Το δίκτυο αποτελείται από τον προαστιακό σιδηρόδρομο (υπάρχει σε κάθε μεγάλη γερμανική πόλη), το μετρό, τα τραμ και τα λεωφορεία που λειτουργούν συμπληρωματικά σε ένα δίκτυο σαν ιστό αράχνης που πιάνει όχι μόνο το Μόναχο αλλά και την γύρω περιοχή.