Το κόστος στα μέσα μεταφοράς είναι ανεβασμένο σχετικά με την Ελλάδα αν πάρουμε υπόψη μας το εισιτήριο μιας διαδρομής που ξεκινά από 1,2 € για διαδρομή μιας στάσης (και υπό προϋποθέσεις) και φτάνει τα 9,5 € για να πας στο αεροδρόμιο (που είναι στη μακρινή ζώνη – η ίδια τιμή ισχύει και για τους άλλους μακρινούς προορισμούς). Μειωμένες τιμές ισχύουν για παιδιά 6 με 14 χρονών, για μεγάλους άνω των 65 και για ανάπηρους.
Αν όμως βγάλεις εισιτήριο μιας μέρας είναι 5,5 € για την εσωτερική ζώνη και 10,5 για το αεροδρόμιο! Αν τώρα είναι μεγάλη παρέα με 19 € μπορούν να μετακινούνται μέχρι 5 άτομα για μια μέρα σε όλο το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών ενώ με 28 € μπορούν (οι 5) να μετακινηθούν με όλα τα τοπικά τρένα στην Βαυαρία! Μια μηνιαία κάρτα για όλο το Μόναχο κοστίζει γύρω στα 50 – 60 € ενώ αν θέλεις και τα περίχωρα μπορεί να φθάσει τα 80 € αλλά υπάρχουν και εβδομαδιαίες με 13 - 20 €. Το πρόβλημα με τις τελευταίες είναι πως ισχύουν για τη μέρα της ακύρωσης οι ημερήσιες (έστω κι αν αυτό γίνει στις 10 το βράδυ) ή από την πρώτη του μήνα ή από Δευτέρα αντίστοιχα οι άλλες, κάτι που δεν βολεύει αν φτάσεις σε ενδιάμεση μέρα. Αντίθετα η Στουτγάρδη, σ’ αυτό, είναι καλύτερη. Η εβδομαδιαία ισχύει για μια βδομάδα από την πρώτη ακύρωση.
Το ότι υπάρχουν τόσα πολλά μηχανήματα για να βγάλεις εισιτήριο δεν σημαίνει ότι βγάζουν όλοι. Λαθρεπιβάτες, αυτοί που ταξιδεύουν "μαύρα" κατά την εδώ έκφραση υπάρχουν παντού και πάντα. Σε όλα τα σημεία υπάρχουν προειδοποιήσεις ότι δεν είναι σωστός αυτός ο τρόποςταξιδιού και προσπαθούν να πείσουν ότι πρέπει όλοι να βγάζουν εισιτήριο. Ξεκινώντας από την προειδοποίηση (σε διάφορες γλώσσες, διαφορετικές κατά εταιρία) ότι το πρόστιμο είναι 40 € μέχρι αφίσες "κοινωνικού μηνύματος".
Τα κλαρίνα (διήγημα του Μιχάλη Τζιώτη)
Πριν από 20 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου