Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

ΚΤΕΟ

Έγραφα χθες για το δακτύλιο και την κατάταξη των αυτοκινήτων σε κατηγορίες. Ποιος είναι αρμόδιος για να δώσει τέτοιο χαρακτηρισμό και να ελέγξει αν ένα αυτοκίνητο είναι κατάλληλο για κυκλοφορία, αν πληρεί αυτές ή εκείνες τις προδιαγραφές; Ο TÜV. Τι είναι αυτός; ένας οργανισμός αντίστοιχος του ΚΤΕΟ αλλά με πολλές ακόμα αρμοδιότητες. Πέρα από τον έλεγχο επεξεργάζεται τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν όχι μόνο οι μηχανές και τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου αλλά και κάθε άλλο αντικείμενο μηχανή ή όχι.

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Δακτύλιος

Ο δακτύλιος που περιορίζει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο των πόλεων δεν είναι ελληνική εφεύρεση. Δεν υπάρχει μόνο στην Αθήνα (και νομίζω και στο Ηράκλειο;). Υπάρχει και σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας. Μόνο που ο χαρακτήρας του και ο τρόπος λειτουργίας του είναι διαφορετικοί. Λέγεται περιβαλλοντικός και είναι ακριβώς τέτοιος, άσχετα με το ότι κι αυτός της Αθήνας ως τέτοιος χαρακτηρίζεται (αν και σ' αυτόν ο πραγματικός του ρόλος, όπως δείχνουν και οι όροι που λειτουργεί, είναι για να κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα και να μην υπάρχουν κυκλοφοριακά προβλήματα). Στο Μόναχο άρχισε να εφαρμόζεται από 1ης Οκτώβρη, αλλά τις τελευταίες μέρες άρχισαν δημοσιεύματα στις εφημερίδες που εφιστούν την προσοχή των οδηγών ότι τέλειωσε η περίοδος χάριτος. Η παραβίασή του κοστολογήθηκε στα 40€.

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Εκπτώσεις

Τελειώνουν αυτές τις μέρες οι χειμερινές εκπτώσεις (WSV) που ξεκίνησαν στα τέλη του περασμένου μήνα. Αντίστοιχα υπάρχουν και οι θερινές (SSV) που είναι τον Ιούλιο. Υποτίθεται πως είναι για την εκκαθάριση του στοκ της σαιζόν. Δεν είχα καταλάβει αν αυτές είναι θεσμοθετημένες ή εθιμικές. Ψάχνοντας λοιπόν στην Βικιπαίδεια (ανεξάντλητη πηγή πληροφοριών) βρήκα ότι είναι οργανωμένες βάση νόμου εδώ και πολλά χρόνια. Επαναλαμβάνονται ταχτικά, το πότε ακριβώς θα τις αρχίσει και θα τις τελειώσει το κάθε κατάστημα είναι λίγο πέρα δώθε. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι μεν γίνονται τον Ιανουάριο οι δε τον Ιούλιο. Υποτίθεται δυο βδομάδες αλλά εγώ τις βλέπω πεντέξι.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Όπερα

Την Όπερα την είχα ακουστά. Ότι δηλαδή είναι ένα θέατρο με μουσική και κάποια κομμάτια τραγουδιστικά. Το κτίριο της όπερας κι αυτό ακουστά το είχα. Είτε από ταινίες είτε ως αξιοθέατο, πάντα εντυπωσιακό με κολώνες κι αγάλματα απ' έξω με πολυελαίους κι εντυπωσιακά θεωρεία από μέσα. Κι εδώ, στη Γερμανία, κάθε πόλη που σέβεται τον εαυτό της έχει τη δική της όπερα. Έτσι είπαμε με τη Μαρία να πάμε κι εμείς να δούμε τουλάχιστον μια φορά ιδίοις όμασι πώς είναι από μέσα κι αυτή η όπερα. Βέβαια, θα μου πει κάποιος τι δουλειά έχει ένας άσχετος με τέτοιο χώρο. Ε, πώς. Να μην ξέρω;

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Πάσαου

Όταν έγραφα για τη βόλτα στο Δούναβη, ανέφερα ότι η εκδρομή ξεκίνησε απ' το Πάσαου, που είναι από μόνο του ένας προορισμός, γιατί είναι πανέμορφο. Έτσι λοιπόν σήμερα είπα να βάλω μερικές όψεις του να μοιραστώ την ομορφιά του, αν και μάλλον θα ξαναπάω κατά κει! Το Πάσαου βρίσκεται στα σύνορα με την Αυστρία, στη συμβολή του Δούναβη με τον Ιν (αυτόν που περνάει από το Ίνσμπρουκ).

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Εθελοντική Εργασία σχολείων!

Όχι Σήμερα δεν θα ασχοληθώ με τα Ελληνόγλωσσα σχολεία. Το θέμα το εξάντλησα επί του παρόντος. Αλλά είπα να παρουσιάσω ένα που και έχει και δεν έχει σχέση μ' αυτό. Αναφέρεται σε σχολείο του εξωτερικού μεν, αλλά πρόκειται για γερμανικό σχολείο στη Γερμανία - άρα ουδεμία έκπληξη.

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Καθυστερήσεις Τρένων

Πολλές φορές έχω γκρινιάξει για τις καθυστερήσεις των τρένων. Πως πολλές φορές παρατηρούνται καθυστερήσεις και πως η περίφημη συνέπεια των γερμανικών μέσων συνήθως πάει περίπατο (Παρεμπιπτόντως, οι Γερμανοί εντυπωσιάζονται από την ακρίβεια των Ελβετικών μέσων. Ποτέ δεν μένει ευχαριστημένος ο άνθρωπος!). Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για τις καθυστερήσεις αυτές. Τις πταίει;