Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Καθυστερήσεις Τρένων

Πολλές φορές έχω γκρινιάξει για τις καθυστερήσεις των τρένων. Πως πολλές φορές παρατηρούνται καθυστερήσεις και πως η περίφημη συνέπεια των γερμανικών μέσων συνήθως πάει περίπατο (Παρεμπιπτόντως, οι Γερμανοί εντυπωσιάζονται από την ακρίβεια των Ελβετικών μέσων. Ποτέ δεν μένει ευχαριστημένος ο άνθρωπος!). Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για τις καθυστερήσεις αυτές. Τις πταίει;

Για τις μικροκαθυστερήσεις των 5 ή 10 λεπτών συνήθως φταίει πως παρά τον προγραμματισμό κάτι πήγε στραβά: ή παραπάνω επιβάτες από ή προς κάποιο σταθμό που μέχρι να μπουν και να βγουν θέλουν επιπλέον ώρα ή τα έργα που παίρνονται μεν υπόψη στον προγραμματισμό αλλά προέκυψε κάπου ανάγκη να πάει ο συρμός πιο αργά ή άλλοι τέτοιοι παράγοντες. Και τέτοιες καθυστερήσεις δεν είναι σημαντικές όταν μιλάμε για ένα ταξίδι μεγάλο, αρκετών ωρών. Ακόμα και το Μόναχο - Στουτγάρδη (2:20) είναι αρκετό, πόσο μάλλον όταν το αντίστροφο εξυπηρετείται από τρένα που έχουν ξεκινήσει απ' το Βερολίνο, το Αμβούργο κλπ δηλ. από πολύ μακρινά μέρη.

Αλλά ούτε και τα προβλήματα με τα τρένα αυτά καθαυτά είναι αυτά που προκαλούν συνήθως τις καθυστερήσεις. Σίγουρα "φταίει" η συντήρηση που πρέπει να γίνεται, γιατί το να έχει μηχανικό πρόβλημα ένα τρένο δεν είναι συνηθισμένο. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι τα τρένα κινούνται χωρίς σταματημό. Υπάρχουν κάποιοι συρμοί που είναι αραγμένοι στους σταθμούς, αλλά μάλλον είναι για εφεδρεία γιατί συνήθως ένα τρένο που φθάνει στον προορισμό του σταματάει όσο χρειάζεται για να ανεφοδιαστεί και επιστρέφει (ή στην ίδια διαδρομή ή τμήμα της). Έτσι, παρατηρούνται προβλήματα κάποιες φορές, αλλά δεν είναι αυτά που χαρακτηρίζουν τα αίτια των καθυστερήσεων.

Ποιος είναι, λοιπόν, ο λόγος των καθυστερήσεων; Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι οι πτώσεις τάσης που παρατηρούνται συχνά (και όχι προγραμματισμένα), ειδικά το χειμώνα. Κύρια αιτία η πτώση δέντρων στα καλώδια μεταφοράς, είτε απ΄ τον αέρα είτε απ' το πολύ το χιόνι. Επίσης η αυξημένη ζήτηση ρεύματος αφού σ' αντίθεση με την Ελλάδα που η ζήτηση αυξάνεται το καλοκαίρι από τη λειτουργία αιρκοντίσιον εδώ είναι το κρύο που αυξάνει τη ζήτηση. Αν πάρουμε δε υπόψη πως η ηλιακή ενέργεια (μιας και ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής καλύπτεται από τα φωτοβολταϊκά) είναι μειωμένη το χειμώνα οι ανάγκες μεγαλώνουν.

Μια άλλη όμως αιτία είναι οι απόπειρες αυτοκτονίας. Ένας πολύ συνηθισμένος τρόπος για να αυτοκτονήσει κάποιος είναι να πηδήξει στις γραμμές την ώρα που περνάει το τρένο. Μ' αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα τόσο με το τρένο που εμπλέκεται στο "συμβάν" αλλά και με τα άλλα που θα περάσουν απ' την περιοχή την ώρα εκείνη (και μέχρι η αστυνομία να συλλέξει ότι χρειάζεται και να αποχωρήσει). Παλιότερα δεν ανακοινωνόταν ακριβώς η αιτία. Άκουγα ότι η αστυνομία έχει μπλοκάρει τη διαδρομή μπροστά αλλά δεν ήξερα το λόγο. Φέτος όμως (δηλ. απ' το Σεπτέμβρη μου έχει συμβεί πέντε - έξι φορές μέχρι τώρα) η ανακοίνωση είναι σαφής. Πέρα απ' το γεγονός πως αν δεν το μάθω όσο βρίσκομαι μέσα στο τρένο θα το μάθω με το που θα βγω. Και ως μέσον χρησιμοποιούνται όλα τα τρένα: Μεγάλων αποστάσεων, περιφερειακά ή του προαστιακού αλλά και του μετρό, όλα είναι προσβάσιμα σε όποιον το έχει πάρει απόφαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου