Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Αστικές Συγκοινωνίες Στουτγάρδης

Μιας και αρχίσαμε με αστικές συγκοινωνίες ας γράψω και για τη συγκοινωνία στη Στουτγάρδη. Έχω ξαναγράψει γι' αυτή. Γίνεται με τον προαστιακό βεβαίως βεβαίως, με τα λεωφορεία οπωσδήποτε, αλλά και με το Stadtbahn ένα υβρίδιο τραμ και μετρό. Αυτό είναι κάτι μάλλον σαν το ελαφρύ μετρό που λέγανε κάποια στιγμή στην Ελλάδα. Αποτελείται από ένα και σπάνια δύο συρμούς με δυο βαγόνια μικρής (σχετικά) χωρητικότητας ο καθένας.

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Αστικές Συγκοινωνίες Καρλσρούης

Τότε που έμεινα στο Μάνχαϊμ έκανα και μια βόλτα απ’ την Καρλσρούη. Και δεν θα είχα να πω κάτι για τις αστικές της συγκοινωνίες μιας και τι να καταλάβω απ’ αυτές τη λίγη ώρα που έμεινα, αν δεν είχε έρθει η διαφοροποίηση με το ξεκίνημα. Πήγαμε εκεί από τη Στουτγάρδη. Τη βόλτα την κάναμε με ένα ημερήσιο εισιτήριο Βάδης (αντίστοιχο με το Μπάγιερν–Τίκετ που έχω αναφέρει, με 20 € σε οποιοδήποτε από τα τοπικά μέσα μεταφορών, για μια μέρα, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 της επόμενης τις καθημερινές, από τα μεσάνυχτα Σ/Κ). Έτσι έπρεπε να πάρουμε περιφερειακά μέσα μεταφοράς και όχι τα γρήγορα IC, ICE κλπ.

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Αστικές Συγκοινωνίες Μάνχαϊμ

Κατ' αρχάς όταν αναφέρομαι στο Μάνχαϊμ στην πραγματικότητα αναφέρομαι σε μια αρκετά μεγάλη περιοχή που πιάνει πόλεις σε τρία κρατίδια. Εκτός από το Μάνχαϊμ καλύπτει τη Χαϊδελβέργη, το Λούντβιγκσχάφεν και ένα σωρό άλλες πόλεις μεσαίου μεγέθους. Παίρνοντας τρεις φορές τη βδομάδα ένα τραμ λίγα πράγματα κατάλαβα. Αλλά όταν έμεινα, το Φλεβάρη, για τέσσερα βράδια στο Μάνχαϊμ γνώρισα πιο καλά την συγκοινωνία του. Οι συγκοινωνίες, λοιπόν, εδώ γίνονται κυρίως με τραμ και δευτερευόντως με λεωφορεία. Μετρό δεν υπάρχει αλλά υπάρχει (βέβαια) ο προαστιακός (S-Bahn) που ενώνει τις διάφορες πόλεις. Το τραμ κινείται συνήθως σε κομμάτια του δρόμου αποκλειστικής διέλευσης κι έτσι είναι συνεπές στους χρόνους του και σχετικά γρήγορο. Τη μέρα ακολουθεί τον κανόνα του 10λεπτου.

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Ποτάμια – Δρόμοι

Όταν βρέχει στην Ελλάδα λέμε ότι οι δρόμοι έγιναν ποτάμια. Εδώ, τα πολλά ποτάμια που υπάρχουν τα χρησιμοποιούν σαν δρόμους. Το χαμηλό ανάγλυφο σημαίνει μικρές υψομετρικές διαφορές πράγμα που μαζί με τον μεγάλο όγκο νερών από τα γύρω βουνά βοηθάει στην πλευστότητα των ποταμών και την διενέργεια μεταφορών μέσω αυτών. Στο Μόναχο για παράδειγμα που βρίσκεται στα 520 μέτρα υψόμετρο τα πράγματα είναι δύσκολα, αφού ο Ίζαρ σχηματίζει μικρούς καταρράκτες τακτικά.

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Πουλιά του Νερού

Υπάρχουν πολλά ποτάμια και πολλές λίμνες. Και όπου δεν υπάρχουν λίμνες, φτιάχνουνε μερικές τεχνητές. Και τα νερά αποτελούν σημαντικούς υγροβιότοπους.

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Ντουλάπια Αποθήκευσης στους Σταθμούς

Ο κεντρικός (ή και σχετικά μεγάλος) σιδηροδρομικός σταθμός κάθε πόλης έχει ειδικά ντουλάπια για να αφήσεις, αν θέλεις, τις αποσκευές σου και να μην τις τραβάς μαζί σου όσο θα κάνεις τη βόλτα σου ή θα ξεμπερδεύεις με τις δουλειές σου. Το 1998 είχα χρησιμοποιήσει την αντίστοιχη υπηρεσία στη Ρουμανία και την είχα εκτιμήσει. Τότε, έδινες τα μπαγκάζια σου σε έναν υπάλληλο που σου έδινε ένα χαρτί με ένα νούμερο και το οποίο έδινες όταν ήθελες να τα πάρεις και ανάλογα με το πόσα κομμάτια έδωσες και πόσες μέρες σου έβγαζε το λογαριασμό. Και μάλιστα αν κατάφερνες να κάνεις τα δυο κομμάτια ένα πλήρωνες για ένα.
Τα πράγματα τώρα έχουν απλοποιηθεί. Βάζεις τα πράγματά σου σε ένα ντουλάπι, βάζεις στη σχισμή το αντίτιμο (ή πας στον κεντρικό πίνακα και πληρώνεις) και παίρνεις το κλειδί σου. Γυρίζεις, ανοίγεις, παίρνεις τα πράγματά σου και το κλειδί μένει πάνω. Το αντίτιμο διαφέρει ανάλογα την πόλη, το χρόνο και το μέγεθος. Π.χ. για το ίδιο μέγεθος (μικρό) ντουλαπιού στο Μόναχο πρέπει να βάλεις 2 € ενώ στη Στουτγάρδη 1 για μια μέρα. Αν τώρα παρατείνεις την παραμονή σου πρέπει να συμπληρώσεις το ποσό για να ξεκλειδώσει. Είναι ιδιαίτερα βολικό αν θέλεις να κάνεις μια διακοπή του ταξιδιού σου σε μια ενδιάμεση πόλη και να συνεχίσεις μετά ή αν π.χ. φτάσεις νωρίς και δεν μπορείς ακόμα να πας στο ξενοδοχείο σου.

Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Διακοπές

Πολλές φορές ακούγεται ότι στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί έχουμε πολλές διακοπές ενώ στις άλλες χώρες δεν είναι έτσι. Κατ' αρχήν να υπενθυμίσω ότι οι εκπαιδευτικοί έχουμε διακοπές γιατί οι μαθητές χρειάζονται διακοπές. Και εκπαίδευση χωρίς μαθητές δεν νοείται. Να θυμίσω επίσης ότι υπάρχουν και μέρες που έχουν διακοπές οι μαθητές αλλά εμείς πάμε στο σχολείο για διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες.