Μιας και αρχίσαμε με αστικές συγκοινωνίες ας γράψω και για τη συγκοινωνία στη Στουτγάρδη. Έχω ξαναγράψει γι' αυτή. Γίνεται με τον προαστιακό βεβαίως βεβαίως, με τα λεωφορεία οπωσδήποτε, αλλά και με το Stadtbahn ένα υβρίδιο τραμ και μετρό. Αυτό είναι κάτι μάλλον σαν το ελαφρύ μετρό που λέγανε κάποια στιγμή στην Ελλάδα. Αποτελείται από ένα και σπάνια δύο συρμούς με δυο βαγόνια μικρής (σχετικά) χωρητικότητας ο καθένας.
Στο κέντρο κινείται υπόγεια, όπως το μετρό, μερικές φορές και σε διαφορετικά επίπεδα. Όταν όμως βγαίνει προς τα προάστια τότε κινείται στην επιφάνεια. Γενικά έχει το δικό του χώρο και κινείται με ταχύτητα στις γραμμές, αλλά άμα χρειαστεί για τις στροφές ή γιατί ο δρόμος είναι στενός χρησιμοποιεί και τον ίδιο χώρο με τα αυτοκίνητα. Σαν το τραμ δηλαδή. Εξαιρετικά ενδιαφέρον και λειτουργικός συνδυασμός που τηρεί τον κανόνα του 10λέπτου η κάθε γραμμή και όταν τον ίδιο σταθμό τον μοιράζονται πολλές γραμμές η συχνότητα μεγαλώνει.
Ο προαστιακός κινείται λίγο περίεργα (για μένα). Οι γραμμές είναι έξι και όλες διασχίζουν κατά κάποιο τρόπο την πόλη χιαστί σε ομάδες των τριών. Η μια ομάδα ξεκινάει από το κέντρο και πάει βόρεια ενώ η άλλη από νοτιοδυτικά (περίπου) που βρίσκεται και το αεροδρόμιο, προς τα ανατολικά. Αφού μοιράζονται ένα κομμάτι θα μου φαινόταν πιο λογικό η μια από τις τρεις που πάνε βόρεια να δίνει πρόσβαση προς το αεροδρόμιο και ας πήγαινε μόνο μέχρι το κέντρο μια από τις ανατολικές. Δεν ξέρω γιατί το έχουν κάνει έτσι, αλλά μάλλον κάποιος λόγος θα υπάρχει.
Πάντως, αν κυκλοφορήσει κανείς στη Στουτγάρδη τη νύχτα πρέπει να φροντίσει να έχει πάρει την τελευταία συγκοινωνία μέχρι τις 12, το πολύ 12:30. Μετά δεν έχει. Μετά τις οχτώ – οχτώμισι αρχίζει η αραίωση: από το 10λεπτό στο 15λεπτο κι από κει στο 20 και στο μισάωρο και κλείσαμε. Έχει βέβαια κάποιες νυχτερινές γραμμές, αλλά στοιχεία απ’ αυτές δεν βρήκα (δεν μου χρειάστηκαν κιόλας).
Το είναι είναι κακιά λέξη (μια συνεργασία του Μιχάλη Ρουμελιώτη)
Πριν από 17 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου