Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Η Πληροφόρηση

Πότε θα έρθουν τα επόμενα τρένα αλλά και ανακοινωση για πρόβλημα στο κάτω μέρος.
Οι πινακίδες πληροφόρησης υπάρχουν παντού και για τα πάντα. Καθυστερεί το τρένο, ανακοίνωση μέσα στο τρένο το γιατί καθυστερεί, ανακοίνωση στον πίνακα αφίξεων πόσο (σε πεντάλεπτα) θα καθυστερήσει. Πινακίδες σε πόση ώρα θα έρθει το επόμενο λεωφορείο, τραμ κλπ. Υπάρχουν προβλήματα στη συγκοινωνία; Ανακοίνωση της αιτίας και των πιθανών καθυστερήσεων. Και αν είναι γνωστό εκ των προτέρων η ανακοίνωση «τρέχει» στο κάτω μέρος κάμποσες μέρες πριν. Πινακίδες από πού θα πας πού.

Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Βερολίνο - Αξιοθέατα

Για τα ερείπια στα οποία είχαν μεταβληθεί το Βερολίνο αλλά και οι περισσότερες πόλεις της Γερμανίας από τους βομβαρδισμούς του Β' παγκοσμίου πολέμου, μετά το τέλος υπήρχαν δυο λύσεις: ή να αναστηλωθούν (και τα κατάφεραν πολύ καλά, τόσο που δεν ξεχωρίζεις αν το πρόκειται για αυθεντικό κτίσμα ή αναστηλωμένο) ή να κατεδαφιστούν. Όμως, να που στους δύο και τρίτος χωρεί, και, σε κάποιες περιπτώσεις, εφαρμόστηκε αυτή η τρίτη: Να μείνουν κάποια όπως ήταν, κατεστραμμένα, για να θυμίζουν στους επόμενους τα δεινά που προκαλεί ο πόλεμος. Στα πλαίσια αυτά μια εκκλησία σε κάθε(?) πόλη έχει μείνει "όπως ήταν". Βέβαια, για να μείνει ένα κατεστραμμένο από βομβαρδισμό κτίσμα "όπως ήταν" χρειάζεται συντήρηση συνέχεια! Έχω δει ένα τέτοιο στη Νυρεμβέργη, κι εδώ, στο Βερολίνο το δεύτερο.

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Βερολίνο - το Τουριστικό

Το κόκκινο δημαρχείο της πόλης, που εκτός από τα τούβλα είναι κόκκινο και από τη διακυβέρνησή του από συμμαχία των κομμάτων σοσιαλιστικού (SPD) και αριστερού (Die Linke).
Μετά από όλα όσα του έσυρα, να δείξω και το τουριστικό πρόσωπο του Βερολίνου. Προφανώς, δεν θα αναφερθώ στον τουρισμό του τείχους. Γι' αυτό τα είπα προχθές. Όμως, το Βερολίνο, εκτός από το τείχος το οποίο σκοπίμως υπερπροβάλει, έχει κι άλλα τουριστικά ενδιαφέροντα.

Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Βερολίνο - το Πολυπολιτισμικό

Την πολυπολιτισμικότητα του Βερολίνου δεν μπορείς να τη δεις σε φωτογραφίες. Την νιώθεις και τη καταλαβαίνεις όταν περπατάς στο δρόμο. Όχι, παρόλο που λένε ότι το Βερολίνο είναι η τρίτη σε μέγεθος πόλη της Τουρκίας αφού ένας στους οκτώ κατοίκους του είναι τουρκικής καταγωγής, δεν την καταλαβαίνεις την πολυπολιτισμικότητα από τις μαντίλες στο δρόμο. Αν ήμουνα στο Μάνχαϊμ θα έβλεπα 10πλάσιες τουλάχιστον. Ακόμα και στο Μόναχο θα έβρισκα περισσότερες. Στο Βερολίνο είδα μερικές στη γειτονιά που ήταν το ξενοδοχείο (που ήταν σε περιοχή με σαφώς κυρίαρχο το τουρκικής καταγωγής στοιχείο) και τέλος. Στο Μάνχαϊμ τόσες τις βλέπω μέχρι να μπω στο τραμ (και καθημερινά)! Ούτε από το γεγονός ότι ένας στους τρεις - τέσσερις κατοίκους του δεν είναι γερμανικής καταγωγής (και στο Μόναχο το ποσοστό είναι ίδιο αν όχι και μεγαλύτερο)

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Αλλαγές

Βρε τι παθαίνει ο άνθρωπος!
Με τη σιγουριά, που έχω αποκτήσει μετά από τόσο καιρό, για τα δρομολόγια των τρένων ξεκίνησα σήμερα το πρωί για το Μάνχαϊμ. Τα τρένα από Μόναχο με κατεύθυνση το Μάνχαϊμ (και μέχρι εκεί είναι κοινά) ξεκινάνε καθημερινά γύρω στις και 25'. Ένα δυο λεπτά πριν. Και 23' ή και 24' με εξαίρεση στις 6 το πρωί που είναι και 28'.
Σήμερα, πρώτη μέρα μετά τις πασχαλινές διακοπές, τελικά ετοιμάστηκα πιο γρήγορα από το συνηθισμένο και αντί να πάρω το μετρό των 06:55 πήρα των 06:50. Φτάνω λοιπόν νωρίς στο σταθμό και βλέπω από μακρυά ότι το τρένο περιμένει στην αποβάθρα. Από συνήθεια, ρίχνω και μια ματιά στο πίνακα με τα δρομολόγια αλλά στις και 23' που το ήξερα δεν το εντοπίζω Κοιτάζοντας.καλύτερα, βλέπω ότι έφευγε και 08'! Το πρόλαβα, μπήκα μέσα και ήταν μόλις και 06', είχε μάλιστα και κάνα 5λεπτο καθυστέρηση στην αναχώρησή του.
Αλλά σκέφτομαι: Αν δεν τύχαινε να πάω νωρίτερα, τι θα πάθαινα. Θα πήγαινα στο σταθμό και δεν θα έβρισκα τρένο γιατί θα είχε φύγει. Και θα καθυστερούσα μια ώρα να πάω στο σχολείο (χαρά οι μαθητές μου!!!) μιας και, όπως είπα και παραπάνω, το τρένο φεύγει κάθε μια ώρα. Και συνήθως φεύγει στα ίδια λεπτά της ώρας. Το ίδιο γίνεται και με τα μέσα αστικής συγκοινωνίας, οπότε ξέρεις πότε να πας στη στάση ή στο σταθμό. Όχι, όπως στον Άγιο Στέφανο που σχολίαζε και η κόρη μου, που κάθε ώρα είναι και κάτι διαφορετικό κι έτσι δεν υπάρχει κάτι στάνταρ να ξέρεις. (Καλά, το άλλο το τραγικό, ότι περνάνε από κοντά από το σπίτι 2 + 1 λεωφορεία, και περνάνε τα δύο με διαφορά 5λεπτο και μετά το επόμενο ζευγάρι είναι σε 30 - 40 λεπτά ενώ το τρίτο είναι κυκλικό και περνάει μια φορά την ώρα ή και αργότερα).
Τελικά, ψάχνοντας από το σάιτ των γερμανικών τρένων βρήκα ότι αυτή η αλλαγή αφορά όλα τα (πρωινά τουλάχιστον που μ' ενδιαφέρουν) τρένα από το Μόναχο στη γραμμή αυτή και για το Διάστημα 12 - 29 Απρίλη. Από Μάη ξαναγυρίζουμε στα γνωστά. Το θέμα είναι ότι δεν υπήρχε κάποια τέτοια πρόβλεψη στο πρόγραμμα μέχρι τώρα. Στο πρόγραμμα των τρένων από Δεκέμβρη μέχρι Ιούνη τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν έχουν καμιά παρατήρηση.
Βρε τι παθαίνει ο άνθρωπος! Πόσο εύκολα συνηθίζει κανείς το να δουλεύουν όλα σύμφωνα με το πρόγραμμα! Και πόσο μου κακοφάνηκε που κάτι άλλαξε (και δεν το έψαξα γιατί θεώρησα αυτονόητο ότι όλα μένουν ως έχουν)!

Βερολίνο (με Κακία)

Πολλές φορές μου έχουν πει ότι αυτά που γράφω, να μην τα γενικεύω, γιατί οι εμπειρίες μου είναι περιορισμένες στο Μόναχο και το Μόναχο είναι περιοχή της Βαυαρίας κι όχι της Γερμανίας, θέλοντας να δείξουν ότι η Γερμανία είναι κάτι γενικότερο και πιο σύνθετο. Γι' αυτό κι εγώ πολλές φορές υπενθυμίζω ότι αυτά που γράφω ισχύουν για το Μόναχο. Η επιβεβαίωση όλων αυτών μου ήρθε κατά την πρόσφατη επίσκεψή μου στο Βερολίνο. Σχεδόν πλήρης ανατροπή.

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

Αυτοκόλλητα Ομάδων

Ή φταίει το γεγονός ότι η Γερμανία είναι μεγάλη και στην Μπουντεσλίγκα (την πρώτη κατηγορία στο ποδόσφαιρο) κάθε πόλη αντιπροσωπεύεται από μια ομάδα ή γίνεται κάτι «μαγικό» πάντως το γεγονός είναι πως δεν έχω δει να είναι γεμάτος ο τόπος με αυτοκόλλητα οπαδών ομάδων Για κόμματα δεν γίνεται λόγος αφού και στην Ελλάδα τώρα έχουν σταματήσει τέτοια φαινόμενα, αν και όλο και κάποιας οργάνωσης θα δεις κολλημένο κάπου διακριτικά.