Το κόστος παραμονής στο Λονδίνο είναι αρκετά ανεβασμένο. Το να πας μέχρις εκεί είναι εύκολο. Βλέπεις υπάρχουν αρκετές αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους που εδρεύουν στην Αγγλία. Όπως οι Ίζι Τζετ και η Ράιαν Αίαρ που είναι οι πιο γνωστές. Απ' όποιο μέρος της Ευρώπης να ξεκινάς ή η μια ή η άλλη θα ξεκινάνε από κάπου εκεί κοντά. (Βέβαια η δεύτερη δεν φεύγει από κεντρικά αεροδρόμια που έχουν ψηλά τέλη, αλλά από πολύ περιφερειακά που για να φτάσεις μέχρις εκεί, πληρώνεις ένα μέρος απ' αυτά που κέρδισες, αλλ' αυτό είναι άλλη ιστορία). Αλλά εκεί τελειώνουν τα φτηνά. Ξεκινώντας απ' το αεροδρόμιο για την πόλη (για το κέντρο του Λονδίνου δηλ.) αρχίζεις να καταλαβαίνεις τη διαφορά. Έχω γράψει για το κόστος στο πρώτο σημείωμα για το Λονδίνο, όποιος δεν θυμάται μπορεί να τα δει εκεί και να πάρει μια γεύση.
Το επόμενο έξοδο είναι η παραμονή σε ξενοδοχείο. Αν θελήσεις να μείνεις στο κέντρο (όχι στο Σίτυ, αλλά κάπου σχετικά κεντρικά), κάτω από 60£ (λίρες Αγγλίας) το δίκλινο δεν βρίσκεις. Θυμάμαι πριν καμιά 15αριά χρόνια που είχαμε έρθει με ένα ΚΕΚ και θέλαμε ένα κάπως καλό ξενοδοχείο είχε προτιμηθεί το Χίλτον του αεροδρομίου Χίθροου (ενός από τα πέντε αεροδρόμια του Λονδίνου). Το Χίλτον ήταν ποιο συμφέρον (για να φιλοξενήσει και ένα μεγαλούτσικο γρουπ, ήμασταν πάνω από εκατό άτομα!). Και οι 60£ που ανέφερα δεν είναι παρά για κάποιο ξενοδοχείο ενός - δύο αστέρων.
Αλλά και το φαγητό είναι τσιμπημένο. Τόσο αυτό σε μαγαζί όσο και στο δρόμο. Οι τιμές είναι λίγο μεγαλύτερες απ' αυτές που έχω συνηθίσει, αλλά εκφρασμένες σε λίρες. Αν τα μεταφράσουμε και σε ευρώ (1,15 ευρώ η επίσημη τιμή της λίρας, στα ανταλλακτήρια προφανώς κάτι λιγότερο θα πάρει κανείς - καλές τιμές έχουν οι άραβες στην Edgware Road) το κόστος ανεβαίνει αρκετά. Αλλά για το φαγητό περισσότερα σε επόμενο σημείωμα.
Αλλά και στα σούπερ μάρκετ οι τιμές αριθμητικά είναι παρόμοιες με την Ελλάδα, αλλά είναι σε λίρες. Μόνο το φρέσκο γάλα ήταν πολύ φθηνό (1,2£ τα 2 και κάτι λίτρα - τιμή παρόμοια με τη Γερμανία ή τις άλλες χώρες της Ευρώπης και πολύ πιο κάτω απ' ότι στην Ελλάδα). Εντάξει, δεν μπορώ να πω πως έχω πλήρη εικόνα για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ μιας και πολύ λίγα πράγματα ψώνισα, αλλά αυτή την αίσθηση έχω.
Εκεί όμως που δεν μπορεί να γίνει σύγκριση είναι τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Για να κυκλοφορήσεις πρέπει ή να έχεις την ειδική προφορτισμένη κάρτα ή να βγάζεις ένα - ένα εισιτήριο σε διπλάσια και βάλε τιμή: 4£ λίρες η μικρότερη διαδρομή. Η κάρτα κοστίζει 5€ που τα παίρνεις πίσω όταν και αν την επιστρέψεις. Εμείς βγάλαμε μια εβδομαδιαία κάρτα (ισχύει για 7 μέρες κι όχι Δευτέρα - Κυριακή όπως στο Μόναχο) η οποία κόστισε 27,60£ (πάει να πει πάνω από 32€) όταν στο Μόναχο η αντίστοιχη έχει 15,30€! Κι αν πεις να πάρεις μηνιαία πάμε στις 106£ (123€) έναντι 55,6€ εδώ (άντε 64,20 για όλη την πόλη του Μονάχου!) και 45€ στην Αθήνα. Κι αυτές είναι οι τιμές μέχρι το τέλος του χρόνου γιατί από το 2012 αλλάζουν (προφανώς και προς τα πάνω, όπως έγινε και στο Μόναχο από τις 11 του μήνα - οι τιμές που αναφέρω είναι οι νέες, αυξημένες)! Βέβαια, οι τιμές αυτές περιλαμβάνουν μετακίνηση και με το μετρό, ενώ αν μετακινείται κανείς μόνο με λεωφορείο είναι φτηνότερα (όπως στην Αθήνα - στο Μόναχο δεν υπάρχει αντίστοιχο).
Και για να κλείσω, να αναφέρω ότι οι τιμές βενζίνης 1,37£ (1,57€ για τις μέρες που ήμουνα εκεί, αρχές Νοέμβρη περίπου ίδια με αυτή του Μονάχου) και του ντίζελ 1,41£ (1,61€). Το σημείωσα για δυο λόγους τους εξής τρεις: α) γιατί μου έκανε εντύπωση που το ντίζελ ήταν ακριβότερο από τη βενζίνα (αντίθετα απ' ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη), β) γιατί υπήρχε ομοιομορφία στις τιμές με διαφορά συν - πλην μία πένα (το εκατοστό την λίρας) και γ) γιατί σε όσα βενζινάδικα είδα, μόνο αυτά τα δυο είδη καυσίμου είχαν.
Το είναι είναι κακιά λέξη (μια συνεργασία του Μιχάλη Ρουμελιώτη)
Πριν από 14 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου