Έχει νόημα να συζητάμε για τις συγκοινωνίες στο Στρασβούργο; Κατά τη γνώμη μου έχει και παραέχει. Σίγουρα δεν είναι σαν μια οποιαδήποτε πόλη με τις τόσες υπηρεσίες που φιλοξενεί, αλλά απ' την άλλη δεν παύει να είναι μια μικρή πόλη. Βέβαια, το μέγεθός της είναι αντίστοιχο με του Άουγκσμπουργκ και παρόμοιες είναι οι συγκοινωνιακές δυνατότητες. Τρένο προς και από το Στρασβούργο, τραμ και λεωφορεία μέσα στην πόλη. Ο σταθμός του τρένου είναι εντυπωσιακός, ο παλιός σταθμός προστατεύεται από γυαλί που δημιουργεί μια λειτουργική στοά γύρω του.
Ο σταθμός είναι τέτοιος που τα τρένα είναι διερχόμενα (δηλ. μπαίνουν απ' τη μια και βγαίνουν απ' την άλλη). Αλλά ο χώρος που βρίσκονται οι αποβάθρες είναι στεγασμένος (σημαντικό αυτό). Το τρένο της TGV που έπαιρνα ένα χρόνο από το Μόναχο για τη Στουτγάρδη σταματούσε ενδιάμεσα στο Άουγκσμπουργκ, στην Ουλμ, στη Στουτγάρδη και μετά στην Καρλσρούη. Από κει και πέρα έμπαινε στη Γαλλία με δυο στάσεις: μια στο Στρασβούργο και μια στο Παρίσι. Τέλος. Τους άλλους σταθμούς τους ήξερα. Απ' του Παρισιού πέρασα, είδα κι αυτόν εδώ. Επιβαλλόταν. Ωραίες ήταν οι πινακίδες με τη διάταξη των βαγονιών του συρμού. Στη Γερμανία αυτό γινόταν με έντυπα που είχαν σχεδιασμένους τους συρμούς που ήταν προγραμματισμένοι για κάθε αποβάθρα. Αλλά κάποιες φορές, για διάφορους λόγους (π.χ. καθυστέρηση να έρθει κάποιο) υπήρχε αλλαγή αποβάθρας. Τότε δεν ήταν εύκολο να βρεις τη σειρά. Πέρα απ' το ότι μπορούσε να έρθει και ανάποδα. Ενώ με το ηλεκτρονικό έχεις το τρέχον πλάνο κάθε φορά.
Η στοά γύρω απ' το σταθμό έχει πληροφορίες ποια τρένα έρχονται και ποια φεύγουν με τρόπο που θυμίζει αίθουσα αεροδρομίου. Τα εκδοτήρια των εισιτηρίων είναι στα πλάγια, αριστερά και δεξιά κι έτσι υπάρχουν πινακίδες που σου λένε πόσο είναι η αναμονή στην κάθε μεριά για να κατευθυνθείς ανάλογα! Από δω επίσης μπορείς να πας στο σταθμό του τραμ, που στο συγκεκριμένο σημείο είναι υπόγειος. Στην άλλη φωτογραφία, η πλατεία του σταθμού.
Ιδού λοιπόν και το εσωτερικό των τραμ. Τα περισσότερα απ' τα οποία έχουν τεράστιες πόρτες, όπως αυτό στη φωτογραφία. Και μεγάλα παράθυρα, αλλά και κάτι πόρτες, μονοκόμματες.
Στις στάσεις, πινακίδες αναφέρουν ποια γραμμή πρόκειται να έρθει και σε πόσην ώρα. Συχνότητα; 8 - 15 λεπτά. Οι γραμμές του τραμ αναφέρονται με γράμματα, ενώ των λεωφορείων με αριθμούς. Υπάρχει δε ειδικός χώρος για την επιβίβαση αναπήρων, με καροτσάκι.
Αυτόματο μηχάνημα πώλησης εισιτηρίων και μηχάνημα ακύρωσης. Το κόστος είναι πολύ χαμηλό και το εισιτήριο (προφανώς) κοινό για λεωφορεία και τραμ. Θα μπορούσαν οι τιμές να συγκριθούν με της Αθήνας, αλλά μόνο στα απλά (1,60€ η μια διαδρομή, 4€ το ημερήσιο, αλλά 5,70€ για 2 - 3 άτομα!). Σε κάποια από τα πάρκινγκ του δήμου, το χαρτί για το παρκάρισμα περιλαμβάνει και ημερήσιο εισιτήριο (για τόσα άτομα όσα είναι μέσα στο αυτοκίνητο!) ώστε να αφήνονται τα αυτοκίνητα στα πάρκινγκ και οι επιμέρους μετακινήσεις να γίνονται με τα μέσα.
Τα τραμ με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και μια περίεργη μούρη, που έδινε έναν αέρα διαφορετικό καθώς το έβλεπες. Καινούρια όλα, αν και δυο κοπές (αυτά που είδα).
Άποψη από το εσωτερικό λεωφορείου και εικόνα του πιλοτηρίου του τραμ (γιατί για πιλοτήριο πρόκειται, αυτή την αίσθηση δίνει).
Σταθμοί του τραμ: επίγειος και υπόγειος (στο σταθμό των τρένων).
Για το παρκάρισμα, αν αυτό γίνεται εκτός των κλειστών πάρκινγκ υπάρχουν μηχανήματα για ν' αγοράσεις χρόνο. Και δεν υπάρχει περίπτωση να πεις δεν ήξερα πως εδώ πληρώνουνε. Το γράφει δίπλα στη θέση πάρκινγκ!
Το ποδήλατο είναι ένα μέσο που χρησιμοποιείται και στο Στρασβούργο, αν και, για να πω την αλήθεια αυτό το συμπέρανα από τα παρκαρισμένα ποδήλατα (και ενοικιαζόμενα) που είδα και τους ποδηλατόδρομους (με πράσινο είναι το τμήμα της διάβασης για τα ποδήλατα). Δεν είδα και πολύ κόσμο να κυκλοφορεί μ' αυτά. Στην Αθήνα τελευταία βλέπω περισσότερους (αν και πάρκινγκ ποδηλάτων δεν έχω δει).
Το παρκάρισμα των αυτοκινήτων στην παλιά πόλη γίνεται με μεγάλη δυσκολία. Προφανώς είναι αδύνατον να αφήσεις τ' αυτοκίνητό σου στο δρόμο, έστω και για λίγο. Εδώ να στρίψει και να κυκλοφορήσει δυσκολεύεται. Έτσι γίνονται διάφορες πατέντες για αν εξοικονομηθεί λίγος χώρος. Αποδοτικές; Μάλλον.
Το είναι είναι κακιά λέξη (μια συνεργασία του Μιχάλη Ρουμελιώτη)
Πριν από 2 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου