Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Βαρσοβία, Συγκοινωνίες

Στην Πολωνία, όπως σ' όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι αναπτυγμένο. Η Βαρσοβία έχει τρεις βασικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς. Αυτός της φωτογραφίας θεωρείται ο κεντρικός (γιατί βρίσκεται στο κέντρο της πόλης κι όχι λόγω μεγέθους). Το κακό είναι, όπως έγραφα και προχθές, πως για να πας μέχρι το σταθμό του μετρό πρέπει να περπατήσεις αρκετά.
Μια άποψη απ'το εσωτερικό του σταθμού. Δεν λέει και πολλά. 7 - 8 γραμμές περνάνε όλες κι όλες. Γίνονταν όμως έργα στο σταθμό κι έτσι δεν ξέρω πώς θα είναι όταν ολοκληρωθούν αν και ούτε γραμμές προστίθενται έτσι εύκολα, ούτε σύνδεση με το μετρό. Το οποίο μετρό, σιγά δηλαδή μια γραμμή έχει όλη κι όλη. Βασιλιάς των αστικών συγκοινωνιών είναι το τραμ. Το οποίο γαζώνει την πόλη σε παράλληλες και κάθετες γραμμές κι έτσι συνήθως για αν πας από ένα μέρος σε ένα άλλο χρειάζεται να πάρεις τουλάχιστον δυο γραμμές ή να περπατήσεις απ' τη μια στην άλλη! Κυκλοφορούν τραμ διαφόρων ηλικιών. Καινούρια, σύγχρονα, με κλιματισμό, ενιαία οχήματα με φυσούνες που ενώνουν τα τμήματά του,
ή παλιότερα που αποτελούνται από δυο οχήματα συνδεμένα, που το δεύτερο έχει φτιαχτεί για δεύτερο ή παλαιότατα που ο σχηματισμός αποτελείται από δυο οχήματα που το ένα είναι σε θέση να δουλεύει ενώ στο δεύτερο έχουν αχρηστευτεί τα πάντα και έχουν απομονωθεί τα συστήματα πλοήγησης.
Προφανώς σ' αυτά δεν πρέπει να περιμένεις αναγγελία στάσεων και τέτοια. Το ότι μπορείς να χτυπήσεις το κουδούνι στον οδηγό και να τον ειδοποιήσεις για στάση είναι από μόνο του κατόρθωμα!
Σταθμός του μετρό. Στην πληροφοριακή πινακίδα δείχνει το υπόλοιπο της διαδρομής καθώς και το χρόνο (ανά 10 δευτερόλεπτα) που απομένει μέχρι να έρθει ο επόμενος συρμός. Πυκνότητα; Κάθε 2 λεπτά τις ώρες αιχμής, κάθε 3 τις υπόλοιπες!
Εσωτερικό συρμού του μετρό κι άλλος ένας σταθμός.
Το θέμα είναι πως αν δεν πάρεις συγκοινωνία και πας με το αυτοκίνητό σου, θα έχεις πρόβλημα με το παρκάρισμα. Σ' όλη την πόλη, όπου πήγαμε κι όπου κυκλοφορήσαμε, σε κέντρο και σε περιφέρεια, υπήρχαν παρκόμετρα. Απ' τις 8 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα πρέπει να πληρώσεις για να αφήσεις το αυτοκίνητό σου. Κι αν σκεφτείς να μην πληρώσεις, υπάρχει ο υπάλληλος που θα σου αφήσει την ειδοποίηση! Περνάνε κάθε τρεις και λίγο. Το καλό είναι πως μπορείς να πληρώσεις και για ολόκληρη μέρα (ενώ ας πούμε στο Μόναχο για τρεις το πολύ ώρες και κανονικά μετά πρέπει να το μετακινήσεις γιατί αν το εντοπίσουν πως βρίσκεται για δεύτερο τρίωρο στο ίδιο μέρος πάλι έχει μπιλιέτο)! Και παντού υπάρχουν κάμερες για την ταχύτητα. Είτε μέσα στην πόλη της Βαρσοβίας είτε όταν κινείσαι στα χωριά, μπαίνοντας και βγαίνοντας υπάρχουν κάμερες.
Μια συνέπεια του ότι μπορείς να παρκάρεις για πολλές ώρες είναι πως γεμίζει το αυτοκίνητό σου με διαφημιστικά παροχής ερωτικών υπηρεσιών. Καλά, πόσα μπήκαν στο αυτοκίνητο τις μέρες που ήταν παρκαρισμένο κάτω απ' το ξενοδοχείο, δεν λέγεται. Τρία τέσσερα τη μέρα. Και προβληματιστήκαμε: να τ' αφήσουμε μπας και δεν βάλουν άλλα (γιατί πολλές φορές ήταν τα ίδια) ή θα έδινε σήμα για το πόσες μέρες ήταν το αυτοκίνητο εκεί; Στην άλλη φωτογραφία ένα "Τράμπαντ", το αυτοκίνητο της πρώην Ανατολικής Γερμανίας. Εκεί το έχουν για επίδειξη ως αναμνηστικό, εδώ κάποιος το κυκλοφορούσε.
Γκράφιτι και ζωγραφική στον κεντρικό σταθμό του μετρό και ταξί περιμένουν σε μια πιάτσα στην Βαρσοβία. Το ότι είναι απ' τη συγκεκριμένη πόλη ξεχωρίζουν απ' το σήμα της πόλης στο πλάι τους. Για τη Βαρσοβία η γοργόνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου