Το είναι είναι κακιά λέξη (μια συνεργασία του Μιχάλη Ρουμελιώτη)
Πριν από 21 ώρες
Εντυπώσεις ενός εκπαιδευτικού αποσπασμένου στη Γερμανία. Μύθοι και πραγματικότητα από τη ζωή στη χώρα αυτή αλλά και καταστάσεις (θετικές και αρνητικές) που παρατηρεί. Χρήσιμες πληροφορίες για όσους (εκπαιδευτικούς ή όχι, δεν έχει σημασία) θα ήθελαν να ακολουθήσουν.
Έστω και με καθυστέρηση το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να κινήσει τη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε σχολεία της αλλοδαπής και μάλιστα εφαρμόζοντας για πρώτη φορά τις σχετικές διατάξεις του νέου νόμου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού. Σημαντικό στοιχείο της εγκυκλίου είναι ότι η γλωσσική επάρκεια που απαιτείται προσδιορίζεται σε επίπεδο Β2. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί τόσο η ετήσια -και όχι τριετής- διάρκεια της απόσπασης, όσο και η πρόταξη των αιτούντων να αποσπαστούν άνευ επιμισθίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντας υποψήφιος για απόσπαση στον αξιολογικό πίνακα του 2011 και έχοντας τίτλους γλωσσομάθειας Β2 στα γερμανικά και Γ1 στα αγγλικά προβληματίζομαι για το αν αξίζει τον κόπο η υποβολή αίτησης απόσπασης στη Γερμανία. Το χαμηλό και ...ευμετάβλητο ύψος του επιμισθίου, ο κίνδυνος να διαρκέσει η απόσπαση μόλις κάποιους μήνες, η απώλεια της οργανικής θέσης στην Ελλάδα, το αρνητικό κλίμα για τους Έλληνες στη Γερμανία και η δυσκολία ανεύρεσης κατοικίας συνιστούν ισχυρά αντικίνητρα.
Με βάση την τριετή εμπειρία της απόσπασής σας στη Γερμανία θα παρακαλούσα, κ. Μαλλιαρέ, να καταθέσετε την άποψή σας σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν αυτή τη στιγμή στα σχολεία της Γερμανίας και τις ενδεχόμενες δυσκολίες που θα συναντήσει στη χώρα αυτή ένας νεοαποσπασμένος εκπαιδευτικός.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Τι να πω εγώ. Τα είπατε όλα. Οι δυσκολίες όλες αυτές που περιγράφετε.
ΔιαγραφήΗ προκήρυξη αυτή είναι για να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες και μόνο. Θα έπρεπε να έχει γίνει από πέρυσι τον Δεκέμβρη, αλλά τότε δεν είχε βγει ακόμα η εγκύκλιος με τους όρους απόσπασης. Γι' αυτό και γίνεται για ένα χρόνο μόνο και χωρίς καμιά δέσμευση για το μέλλον. Απ' την άλλη, η πατέντα να δηλώνεις αν θέλεις ή όχι επιμίσθιο (κι όχι αν δικαιούσαι ή όχι) είναι εξωφρενική. Γιατί λέει πως θα πάρω πρώτα όλους όσους έχουν λόγους να φύγουν έστω και τσάμπα κι αν υπάρχουν ακόμα ανάγκες, τότε θα πληρώσω κιόλας. Κράτος τσαμπατζής με πατέντα δηλαδή!
Συμπέρασμα: Για να αποφασίσει κάποιος να αποσπαστεί μ' αυτούς τους όρους, θα πρέπει να έχει ισχυρό κίνητρο. Και ξέρω ανθρώπους που πράγματι έχουν. Του χρόνου άγνωστο τι θα και πώς θα γίνει. Πιστεύω πως τα σχολεία θα υπάρχουν ακόμα αν και οι ομογενείς θ' αρχίσουν (ή μάλλον ήδη έχουν αρχίσει) να παίρνουν τα παιδιά τους απ' αυτά, όσο προλαβαίνουν. Το πότε θα κλείσουν θα δείξει.
Αλλά για μια χρονιά μόνο! Τι να πω.
Ποιο θα μπορούσε να είναι το...ισχυρό κίνητρο σε τέτοιες περιπτώσεις; Αναρωτιέμαι...ένα παράδειγμα;
ΔιαγραφήΤο να είναι χωρισμένη η οικογένεια ανάμεσα σε Ελλάδα - Γερμανία π.χ.
ΔιαγραφήΑλλά για να μη μείνω στο ένα, κι ένα δεύτερο: επιθυμία για συγκεκριμένο μεταπτυχιακό. Πολλοί οι άνθρωποι,πολλές και διάφορες οι ανάγκες τους.
Που αναφέρεται στην εγκύκλιο η απώλεια της οργανικής;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη σελίδα 2 κάτω κάτω, στο 4 (ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ - ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ) αναφέρει πολύ γλυκά κι αθώα «4. Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στο εξωτερικό θεωρούνται ότι ανήκουν στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάστηκαν (άρθρο 8 παρ.3 Ν.2817/2000).»
ΔιαγραφήΗ μετάφραση, δεν ανήκει στο σχολείο αλλά στην περιοχή δηλαδή χάνει την οργανική και θα πρέπει να βρει καινούρια με την επιστροφή.
Οκ σε ευχαριστώ απλά ο νόμος μίλαγε για άτομα που δεν είχαν υπηρετήσει την οργανική τους κ κάπου εκεί μπερδεύτηκα!
Διαγραφή