Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Πρόσβαση Πυροσβεστικών Οχημάτων

Είναι εντυπωσιακό: Σε κάθε οικοδομή υπάρχει χώρος στον οποίο να είναι εύκολη η πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων και για την πίσω μεριά των κτιρίων. Υπάρχει σήμανση που δείχνει από πού θα πάνε τα πυροσβεστικά (κλπ οχήματα ανάγκης) και στην περιοχή αυτή απαγορεύεται η στάθμευση αυστηρά. Έτσι ένα μέρος από εν δυνάμει θέσεις στάθμευσης είναι ακυρωμένες γι’ αυτόν το λόγο - για το "ο μη γένοιτο".
Σχεδιάγραμμα πρόσβασης πυροσβεστικών οχημάτων σε συγκρότημα κατοικιών
Συνήθως ένα θέμα που εμφανίζεται εδώ περνά από μια διαδικασία: ετοιμάζεται εκτός μπλογκ, μεταφέρεται εδώ, ανεβαίνουν και ενσωματώνονται οι εικόνες και τέλος όταν είναι έτοιμο ανεβαίνει ολοκληρωμένο. Κάποιες φορές που δεν γίνονται όλα αυτά τροποποιείται αφού δημοσιευτεί. Ενώ λοιπόν ετοιμαζόταν το συγκεκριμένο και θα το ανέβαζα μάλλον σε κάνα δυο μέρες (ανάλογα το χρόνο) το επισπεύδω μετά τα χθεσινά γεγονότα στην Αθήνα και τον θάνατο τριών ανθρώπων που, ανεξάρτητα από ποιο λόγο και ποιος φταίει, έχασαν τη ζωή τους γιατί εγκλωβίστηκαν στο κτίριο. Και το μεσημέρι που ήμουνα στο χώρο αναμονής στο σιδηροδρομικό σταθμό της Στουτγάρδης είδα την  πινακίδα στο παράθυρο που λέει ότι είναι παράθυρο κινδύνου και δίπλα έχει το σχεδιάκι με τη σκάλα (ότι από κει μπορείς να διαφύγεις)!
Και αναρωτιέμαι: Ποιος είναι ο φταίχτης (φυσικός αυτουργός) για το θάνατο των τριών (και κάτι) συνανθρώπων μας? Αυτοί που έβαλαν τη φωτιά, αυτοί που λειτουργούν το κτίριο χωρίς κάποια στάνταρ προδιαγραφών και οι δύο? Εδώ υπάρχει σε κάθε μεγάλο κτίριο το πλάνο εγκατάλειψης και πινακίδες που δείχνουν προς τις εξόδους κλπ. Ακόμα και εκεί που μένω, που όπως έχω ξαναγράψει είναι μια πολυκατοικία - τέρας των 350 περίπου (μικρών) διαμερισμάτων. Προφανώς και στο σχολείο. Είναι δυνατόν σε ένα κτίριο με τόσους εργαζόμενους και τόσους πελάτες να μην έχουν προβλεφθεί τέτοια?
Η Αστυνομία αναζητά από κάμερες κλπ αυτούς που έβαλαν τη φωτιά. Αλλά υπεύθυνοι για το θάνατο αυτών των ανθρώπων είναι μόνο αυτοί? Ή μήπως πρέπει να αναζητηθούν κι αυτοί που επέτρεψαν να λειτουργεί το κτίριο έτσι ώστε να γίνει παγίδα θανάτου? Αντιπαρέρχομαι θέματα που μπαίνουν από κάποιους ότι να η εργοδοσία τους εκβίασε να μην κάνουν απεργία ή πόση δουλειά θα έκανε το συγκεκριμένο υποκατάστημα τέτοια μέρα και με τη (μεγάλη) διαδήλωση απ' έξω κλπ. Αν όμως, όπως ακούστηκε, τους κλείδωσαν μέσα, τότε το έγκλημα το έκανε αυτός που είχε το κλειδί.
Το ερώτημα μου τελικά είναι: δεν θα έπρεπε να υπάρχουν κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες για την περίπτωση φωτιάς? Κι αν δεν ήταν από εμπρησμό αλλά από άλλη αιτία δεν θα αναζητούνταν οι υπεύθυνοι για το ότι προκλήθηκαν θάνατοι? Αλλά, θα μου πει κανείς, για ποιο πράγμα την πλήρωσαν ποτέ οι υπεύθυνοι να την πληρώσουν και γι' αυτό.
Έξοδος κινδύνου για το μετρό. Υπάρχουν τέτοιες σε πολλά σημεία κατά μήκος του υπόγειου δικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου