Σάββατο 8 Μαΐου 2010

Βόμβα στο Μάνχαϊμ

Στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο η Γερμανία βομβαρδίστηκε από τους συμμάχους πολύ. Τόνοι βόμβες έπεσαν στις πόλεις της γκρεμίζοντας πολλά κτίρια. Αποτέλεσμα τα περισσότερα να είναι ξαναφτιαγμένα, πολλά απ’ αυτά όπως ακριβώς ήταν πριν τον βομβαρδισμό.
Το πρόβλημα με τις βόμβες είναι ότι καθώς πέφτουνε κάποιες δεν σκάνε. Και δεν είναι εύκολο να τις βρεις γιατί χώνονται στη γη. Γίνονται αρκετές εκκαθαρίσεις, αλλά πάντα κάτι ξεφεύγει. Έτσι και τώρα. Βρέθηκε βόμβα στο Μάνχαϊμ. Κι απ’ ότι μου είπανε δεν είναι πρώτη φορά. Κάτι τέτοιο έχει συμβεί κι άλλες φορές. Συνήθως με εκσκαφές για θεμέλια.
Εγώ το έμαθα σήμερα το πρωί. Πάω στη στάση και βλέπω μια ανακοίνωση που λέει ότι μετά τις 15:30 θα υπάρχουν σοβαρές τροποποιήσεις στα δρομολόγια των τραμ λόγω της βόμβας. Αντίστοιχη ανακοίνωση «έτρεχε» και στους ηλεκτρονικούς πίνακες. Κι επειδή τα γερμανικά μου είναι λίγα, δεν ήμουνα σίγουρος αν κατάλαβα καλά. Τι βόμβα λέει τώρα, σκέφτηκα. Ρωτώντας στο σχολείο έμαθα τα καθέκαστα. Είχε βρεθεί μια βόμβα και θα γινόταν το απόγευμα η εξουδετέρωση και γι’ αυτό το λόγο ήθελαν την περιοχή καθαρή. Εκείνη την ώρα εγώ ταξιδεύω, άρα δεν με θα με επηρέαζαν οι αλλαγές, όμως μου έκανε εντύπωση το θέμα.
Το μεσημέρι καθώς έφευγα από το σχολείο, λίγο μετά τις 2, είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται αστυνομικοί στην περιοχή που δεν θα πέρναγαν τα τραμ (δηλ. εκεί κοντά που ήταν μάλλον η βόμβα) και να ετοιμάζουν πινακίδες για παράκαμψη για τα αυτοκίνητα και κορδέλες για το κλείσιμο των δρόμων. Έχω δε την εντύπωση πως και ο κόσμος είχε αραιώσει και η κίνηση ήταν μειωμένη, αλλ’ αυτό μπορεί και να μου φάνηκε. Εξάλλου έχει πέσει και η θερμοκρασία, την περασμένη βδομάδα τέτοια ώρα είχαμε 18 – 20 βαθμούς και σήμερα 9.
Εκείνο που δεν ξέρω (και δεν έγραφαν οι ανακοινώσεις) είναι για πόση ώρα θα υπήρχαν αυτές οι αλλαγές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου