Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Το U3 Πάει Μόζαχ

Η γραμμή U3 του μετρό στο Μόναχο πάει μέχρι το Μόζαχ (Moosach). Όπως είχα γράψει, αύριο αρχίζει το νέο συγκοινωνιακό έτος και ξεκινάνε οι νέες γραμμές. Έτσι σήμερα έγιναν τα εγκαίνια για την επέκταση της γραμμής 3 μέχρι το τον σταθμό του προαστιακού στο Μόζαχ. Επί τη ευκαιρία στήθηκε ένα πανηγύρι τόσο εκεί όσο και σε έναν ενδιάμεσο σταθμό στον Άγιο Μαρτίνο του Μόζαχ. Εντυπωσιακό πανηγύρι, περισσότερο απ' ότι το περίμενα (αλλά έτσι κι αλλιώς είπαμε: εδώ είναι πανηγυρτζήδες). Για την περίσταση, στη συγκεκριμένη γραμμή κυκλοφορούσαν μόνο καινούριοι συρμοί, στα τακτικά δρομολόγια, αλλά και σε έκτακτα από τη Μύνχνερ Φράιχάιτ.
Ο νέος σταθμός. Υπέροχη διακόσμηση, δόθηκε αν και δεν έχουν τελειώσει όλες οι εργασίες ακόμα. Οι γραμμές καθαρές, τα σκύρα λευκά και χωρίς γόπες, προς το παρόν.
Πάντως, η επέκταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα μια τεράστια κινητοποίηση ανθρώπων αφού πρέπει να αλλαχτούν όλες οι πινακίδες σε σταθμούς και σε συρμούς με το νέο προορισμό και πρέπει να είναι χιλιάδες. Και να μάθει το επιβατικό κοινό ότι το Μόζαχ είναι πιο μετά από εκεί που πήγαινε μέχρι τώρα το μετρό κι άρα αν μπει σ' αυτό θα φτάσει μέχρι τους ενδιάμεσους σταθμούς που ήξερε (το γράφω γιατί κάποιος μας ρώτησε αν ο συρμός αυτός θα πέρναγε απ' τη Σάιντπλατς, εκεί που υπάρχει ανταπόκριση με τη γραμμή 2!
Ο σταθμός του προαστιακού και η είσοδος προς το μετρό. Οι αποβάθρες του προαστιακού (με εξαίρεση το κέντρο των πόλεων) είναι υπαίθριες. Η προέκταση του μετρό θα με βολέψει στην μετάβασή προς και από το αεροδρόμιο.
Ο νέος σταθμός είναι με σύστημα P + R δηλαδή να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου εκεί και να συνεχίσεις με τα μέσα μεταφοράς, συνηθισμένο σύστημα, δε είναι κάτι καινούριο. Απλά, εκμεταλλεύτηκαν το πάρκινγκ και οργάνωσαν ένα χώρο για φιλοξενία των επισκεπτών. έστρωσαν μοκέτες κάτω, έστησαν τραπεζάκια με πάγκους και τραπεζομάντιλα, έβαλαν μερικά φυτά και κρέμασαν φωτογραφίες από τα έργα στους τοίχους.
Υπήρχε ακόμα και χώρος για να αφήσεις το σακάκι σου αν ήθελες, αλλά επειδή είναι χειμώνας και έχει πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, φρόντισαν και για τη θέρμανση του χώρου με γεννήτρια θερμότητας. Η αποτελεσματικότητά της, καταπληκτική.
Είχε καφέ, γλυκό, φαγητό και ποτό σε φιλικές τιμές. Όπως συνήθως, για τα πιάτα και τα ποτήρια πλήρωνες εγγύηση (πφαντ 2€) που τα έπαιρνες πίσω όταν τα επέστρεφες. Αλλά έπρεπε να περιμένεις για άλλη μια φορά σε μια αξιόλογη ουρά... Α! να "καταγγείλω" εδώ ότι μέσα η μπίρα ήταν Λέβενμπρόυ και κόστιζε 2,5€ τα 500 ml ενώ έξω ήταν Χόφμπρόυ που κόστιζε πάλι 2,5€ αλλά τα 400 ml!
Αλλά και έξω απ' το στεγασμένο χώρο υπήρχαν φαγητά, ποτά αλλά και μια σκηνή με φτιαχτές για την περίσταση παραστάσεις. Κλόουν και περίπτερα με ενημερωτικό υλικό συμπλήρωναν το σκηνικό.
Ο σταθμός στην πλατεία του Αγίου Μαρτίνου. Στους τοίχους εδώ ένα τεράστιο κολλάζ με φωτογραφίες σε πλακάκια.
Παρόμοιο σκηνικό με φαγητό, ποτό, ενημερωτικό υλικό και σκηνή με σχετικές παραστάσεις. Η πλατεία μπροστά χρησιμοποιείται για διάφορες εκδηλώσεις, έτσι έχει το δικό της Μαγιόδεντρο. Τα έργα στους γύρω δρόμους δεν έχουν τελειώσει ακόμα. Αλλά τουλάχιστον δόθηκε η γραμμή.
Σε επιφυλακή και η πυροσβεστική η οποία απαντάει στον πανευρωπαϊκό αριθμό κλήσης 112. Απ' οποιαδήποτε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αν καλέσει κανείς το 112 (ναι, και από την Ελλάδα) θα απαντήσει κάποιος απ' την υπηρεσία έκτακτης ανάγκης: αστυνομία; πυροσβεστική; ασθενοφόρα; ένα κέντρο για όλα; Στη Γερμανία είναι πυροσβεστική και ασθενοφόρα, η αστυνομία έχει δικό της αριθμό αλλά αν χρειάζεται θα ειδοποιηθεί. Να σημειώσω ότι η κλήση προς τον αριθμό αυτό είναι (παντού) χωρίς χρέωση και μπορεί να τον καλέσει κανείς από κινητό ακόμα και αν δεν έχει σήμα από το δικό του δίκτυο.
Αυτές οι φωτογραφίες έχουν κάτι το νέο αλλά δεν είναι από τους νέους σταθμούς. Είχα βγάλει φωτογραφία με τα νέα αυτόματα μηχανήματα για έκδοση εισιτηρίων από εκεί, αλλά όταν βρήκα τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις τη μια δίπλα στην άλλη στη Σέντλιγκεν Τορ, δεν μπόρεσα να αντισταθώ. Τα δυο δεξιά ενώ μοιάζουν μεταξύ τους είναι διαφορετικά. Ας πούμε από το πρώτο μπορείς να αγοράσεις και Μπάγιερν Τίκετ ενώ από το δεύτερο όχι. Το τρίτο είναι από τα καινούρια  που τα κάνουν όλα, ενώ το άλλο είναι αυτό με το οποίο, μέχρι τώρα, μπορούσες να αγοράσεις εισιτήρια διαρκείας (εβδομαδιαία, μηνιαία, κλπ). Δεξιά, ένας από τους (σχετικά) νέους στύλους ΣΟΣ που υπάρχουν και στους καινούριους σταθμούς, εδώ φωτογραφημένος στη Μύνχνερ Φράιχαϊτ, ένα σταθμό που ανακαινίστηκε πέρυσι (τέτοια εποχή ήταν τα εγκαίνιά του) και τα έργα τέλειωσαν μόλις φέτος το φθινόπωρο.

1 σχόλιο:

  1. Διαβάζοντας χθες την τοπική εφημερίδα, που είχε αφιέρωμα στα εγκαίνια, έμαθα και διάφορα νούμερα για την επέκταση. Κάποια τα θεώρησα ενδιαφέροντα και τα μεταφέρω: οι δυο σταθμοί που φτιάχτηκαν είναι ο 99ος και ο 100ος για το μετρό του Μονάχου. Και το κόστος για τα περίπου δυο χιλιόμετρα της επέκτασης ήταν 180 εκατομμύρια ευρώ. Έγινε εκσκαφή 220.000 κυβικών χώματος και ρίχτηκαν 100.000 κυβικά μπετόν. Είχe κι άλλα αλλά νομίζω πως είναι αρκετά μέχρις εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή