Υπάρχει το πρόγραμμα των δρομολογίων των συγκοινωνιών. Αλλά ισχύει κάθε χρόνο μέχρι τις αρχές Δεκέμβρη. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνονται όλες οι αναθεωρήσεις. Υπάρχει κι ένας ενδιάμεσος σταθμός τον Ιούνιο (στο εξάμηνο) αλλά τότε μικρές διαφοροποιήσεις γίνονται κι αυτές αφορούν κυρίως τα τρένα μεγάλων αποστάσεων. Αντίθετα για τις αστικές συγκοινωνίες δεν υπάρχουν αλλαγές (οι όποιες εποχικές αλλαγές γίνονται είναι εκ των προτέρων προγραμματισμένες και περιλαμβάνονται ήδη στο σχέδιο δρομολογίων). Φέτος οι αλλαγές ξεκινάνε (όπως πάντα Κυριακή) 12/12.
Η έναρξη του νέου συγκοινωνιακού έτους φέρνει τροποποιήσεις δρομολογίων (τι ώρα θα φεύγει ένα μέσο, πόσο τακτικά, από ποια γραμμή τα τρένα), τότε προστίθενται νέα δρομολόγια ή επεκτάσεις, τότε γίνονται και οι "αναπροσαρμογές" τιμών (= αυξήσεις). Κι όταν θέλεις να κλείσεις για κάποιον προορισμό ή να πάρεις πληροφορίες για ένα δρομολόγιο θα πρέπει να έχουν μπει στο "σύστημα" τα καινούρια πλάνα. Κι ενώ π.χ. για τα τρένα μπορείς να κλείσεις τρεις μήνες πριν, την περίοδο αυτή μπορεί να χρειαστεί να περιμένεις στον ένα μήνα ή και λιγότερο.
Γιατί να κλείσει κανείς τόσο νωρίς; Μα γιατί οι τιμές των εισιτηρίων στα τρένα είναι χρηματιστήριο, αντίστοιχο με αυτό των αεροπλάνων. Κοστίζει ας πούμε μια διαδρομή 80 € (στη δεύτερη θέση) ή και παραπάνω. Στο ίδιο τρένο θα υπάρξουν εισιτήρια των 29, 49 και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Όπως επίσης μπορεί να υπάρχει μια προσφορά για την πρώτη θέση που η τιμή της να είναι χαμηλότερη ή λίγο πάνω απ' αυτήν της δεύτερης. Οπότε να συμφέρει να έχεις την άνεση και τα προνόμια της πρώτης στην τιμή της δεύτερης.
Για τις αυξήσεις που λέγαμε. Στο Μόναχο κυκλοφόρησε ο νέος τιμοκατάλογος (για τα αστικά). Το βασικό εισιτήριο από 2,40 γίνεται 2,50€. Αντίστοιχες "προσαρμογές" έχουν και τα υπόλοιπα. Και μπορεί να πει κανείς πως δεν είναι σημαντική η αύξηση των 10 λεπτών. Αλλά άλλα τόσα στο απλό και αντίστοιχα στα υπόλοιπα είχε και πέρυσι. Άλλος ένα μύθος ότι δεν ανεβαίνουν οι τιμές στη Γερμανία καταρρέει. Τώρα είναι τα εισιτήρια, αργότερα το γάλα, άλλη φορά το ψωμί και πάει λέγοντας. Αν και σε πολλά προϊόντα οι αυξήσεις δεν φαίνονται μιας και υπάρχουν προσφορές που δεν ξέρεις ποια είναι η τιμή στην πραγματικότητα.
Η κάρτα που χρησιμοποιώ εγώ για τα ταξίδια μου πέρυσι είχε 3.650€. Φέτος 3.800€ και από βδομάδα βλέπουμε. Εδώ η διαφορά φαίνεται;
Στα πλαίσια των νέων δρομολογίων ξεκινάει από το Σάββατο και η λειτουργία της επέκτασης του μετρό προς Μόζαχ (Moosach). Τα πράγματα είναι έτοιμα, αλλά η έναρξη γίνεται με τη νέα σαιζόν. Πέρυσι ήταν η καινούρια γραμμή 12 του τραμ. Φέτος οι δυο νέοι σταθμοί του μετρό. Για του χρόνου κάτι άλλο. Πάντως, για την έναρξη λειτουργίας του νέου τμήματος, στους δυο καινούριους σταθμούς στις 11 του μήνα θα στηθεί κι ένα πανηγύρι (όχι που θα άφηναν την ευκαιρία). Οι αφίσες κυκλοφόρησαν. Κι έχουν οδηγίες πώς μπορεί κανένας να φτάσει μέχρις εκεί. Γιατί τα πανηγύρια ξεκινούν στις 11 η ώρα στον πρώτο σταθμό, στις 12 στον δεύτερο ενώ τα καινούρια δρομολόγια γύρω στις 13:00,
Τα κλαρίνα (διήγημα του Μιχάλη Τζιώτη)
Πριν από 4 ώρες
Με το νέο (συγκοινωνιακό) έτος άρχισε να υπάρχει και υποστήριξη των κινητών στο δίκτυο του μετρό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως έχω αναφέρει παλιότερα, στο μετρό τα κινητά δεν έπιαναν παρά μόνο σε ελάχιστους σταθμούς και μόνο (ενώ σε όλο το υπόγειο δίκτυο του προαστιακού). Προχθές, λοιπόν, πήγα να στείλω ένα μήνυμα στο γιο μου και είμαι στο σταθμό στο υπόγειο. Αφηρημένος το ετοιμάζω και πατάω αποστολή και τότε θυμάμαι πως εκεί σήμα γιοκ. Αλλά το μήνυμα έφυγε. Παρακολουθώ το σήμα και βλέπω πως σε όλη τη διαδρομή μέχρι τον κεντρικό σταθμό είχα σήμα. Φουλ στους ενδιάμεσους σταθμούς, μειούμενο μέχρι τις δυο παύλες στο ενδιάμεσο.