Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Χειμωνιάτικες Βόλτες

Χιόνια σας έδειξα; Χειμώνας είναι, χιόνια έχουμε, χιόνια δείχνουμε. Η λευκότητα του τοπίου είναι απαράμιλλη. Πόσο μάλιστα που βρεθήκαμε σε μέρη που δεν κυκλοφορεί πολύς κόσμος. Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες το Σαββατοκύριακο. Αν έβγαζα χθες τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά αφού τη Δευτέρα η θερμοκρασία έφτασε τους 7 - 8 βαθμούς κι έτσι τα χιόνια εξαφανίστηκαν και πάλι. Το φετινό χειμώνα έχει χιονίσει μέχρι στιγμής 4 φορές και άλλες τόσες το έχει λιώσει. Κι όπως φαίνεται απ' τις φωτογραφίες όχι λίγο χιόνι κάθε φορά. Το Σάββατο το μεσημέρι η θερμοκρασία ανέβηκε στους -3 βαθμούς, την Κυριακή στους 2. Τη Δευτέρα στο Μόναχο τα χιόνι λιώνανε ενώ την ίδια ώρα στη Στουτγάρδη φρέσκο χιόνι κάλυπτε τα πάντα.
Το κανάλι του Νύμφενμπουργκ είναι παγωμένο. Ένα κομμάτι καθαρίζεται για παιχνίδι. Και την ώρα που δεν χρησιμοποιείται, κάποιοι το χρησιμοποιούν για να προπονούνται στο περπάτημα στον πάγο, να μαθαίνουν τα παιδιά να μην πέφτουν από γλίστρες! Για το καθάρισμα από το χιόνι για την περίπτωση αυτή (όπως και σε όλα τα στενά σημεία) χρησιμοποιούνται μίνι τρακτεράκια.

Φορτηγό τρένο. Σέρνει πίσω του καμιά 20αριά - 25αριά βαγόνια. Αλλά τι ακριβώς έχει το κάθε βαγόνι; Επικαθήμενα φορτηγά. Αυτά που σέρνουν οι τράκτορες στο δρόμο, μια τριαξονική πλατφόρμα το καθένα. Πώς γίνεται για τη μεταφορά προϊόντων με τα βαπόρια; μια από τα ίδια. Τα περισσότερα της DHL που είναι θυγατρική (ή μήπως μητρική) των γερμανικών ταχυδρομείων.
Τα τρένα μεταφέρουν και καύσιμα. Δεν ξέρω αν είναι για τις όποιες ντιζελομηχανές έχουν οι σιδηροδρομικές εταιρίες ή αν πρόκειται για άλλα καύσιμα.
Τελειώνοντας τη βόλτα μας, πήραμε το τραμ για να πάμε στο κέντρο και να επιστρέψουμε στο σπίτι. Αλλά το τραμ έπαθε αβαρία και μας κατέβασε νωρίτερα (το αστείο είναι ότι το ίδιο σκηνικό έγινε και την Κυριακή). Έτσι πήγαμε αν πάρουμε τον προαστιακό. Για να φτάσουμε περάσαμε απ' αυτήν την υπέροχη γέφυρα. Στο βάθος φαίνεται κι ο πύργος στο ολυμπιακό πάρκο (αυτός δίπλα στο σπίτι).
Ο "πύργος ελέγχου" του κεντρικού σταθμού του Μονάχου και πίσω του το ΖΟΒ, ο σταθμός των λεωφορείων (το 'χω ξαναγράψει). Πίσω του είναι ο σταθμός του προαστιακού. Στην άλλη είναι ένα από τα τρένα μεγάλων αποστάσεων που χρησιμοποιώ κάποιες φορές. Η αρχή του έχει αρχίσει να μπαίνει στο σταθμό ενώ το τέλος του βρίσκεται ακόμα στο σταθμό του προαστιακού. Γύρω στα 500 μέτρα μήκος. Και πίσω του το κτίριο της Βαυαρικής ραδιοτηλεόρασης (BR).
Ο σταθμός του Μονάχου χιονισμένος, από την απέξω μεριά, από εκεί δηλαδή που μπαίνουν και βγαίνουν τα τρένα. Είναι σε όλο του το πλάτος, με τις τριαντατόσες του γραμμές. (Αν τον έδειχνα από μέσα πάλι, πέρα από το ότι θα καταντούσε βαρετό, θα έπρεπε να δείξω και τους κουβάδες που ξαναμπήκαν για να μαζεύουν τα νερά που τρέχουν απ' τη σκεπή καθώς λιώνουν τα χιόνια)!
Για το κρύο (είχε φτάσει τους -5 και βγάλε την ώρα της φωτογραφίες) έχω εξοπλιστεί καταλλήλως. Αν ήμουν στην Ελλάδα θα φοβόμουνα μη με μπουζουριάσουν με τον κουκουλονόμο. Εδώ, δεν αντιμετώπισα πρόβλημα, εξ άλλου οι περισσότεροι έτσι κυκλοφορούν!
Για να μην έχουν προβλήματα με το χιόνι στις σκεπές υπάρχουν δυο μέτρα που παίρνονται: α) οι σκεπές έχουν μεγάλες κλίσεις (συνήθως με δυο διαφορετικές για να αξιοποιείται ο χώρος για δωμάτια, όσο το δυνατόν) ώστε το χιόνι να γλιστράει και να μη μένει στα "κεραμίδια" (πολύ περισσότερο που αυτά πολλές φορές είναι ξύλινα) και β) στις άκρες υπάρχει κάτι σαν σκάρα ώστε το χιόνι να φεύγει μαλακά και να μην πέφτουν μεγάλα κομμάτια.
Μερικές φορές, τις μέρες που πέφτουν "σεντόνια" υπάρχουν και ξύλα ώστε να απομακρύνονται οι πεζοί.
Τελευταίες μέρες κι η αγορά των ελάτων για να στολιστούν καλά κρατεί ακόμα (οι πληροφορίες μου λένε πως ο στολισμός γίνεται βασικά στις 24/12 και για 10 περίπου μέρες). Τυλιγμένα σε δίχτυ περιμένουν τους πελάτες που τα μεταφέρουν με διάφορους τρόπους. Ένας απ' τα πιο εφευρετικούς που είδα είναι με τα παιδικά ελκυθράκια!
Δεν αντέχω όμως, θα το γράψω κι αυτό. Για άλλη μια φορά τα γεγονότα, αγαπητέ μου Γουάτσον, τα γεγονότα. Όποιος λέει πως χάος επικρατεί μόνο στην Ελλάδα με τις χιονοπτώσεις δεν έχει παρά να ρίξει μια ματιά σε σχετικό άρθρο της Ελευθεροτυπίας. Εντάξει, δεν είναι απ' την προηγμένη Γερμανία αλλά απ' το προηγμένο Λονδίνο. Αλλά είπαμε. Κι εδώ αντίστοιχα γίνονται. Την Τρίτη, λέει, δεν έγινα οι 550 απ' τις 1300 πτήσεις απ' το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Το ζήτημα δεν είναι τα νούμερα. Το ζήτημα είναι αν θα γίνει η δική ΣΟΥ πτήση ή όχι.

1 σχόλιο:

  1. Άλλη μια είδηση σχετικά με προβλήματα συγκοινωνιών. Σημερινή, από τη Ναυτεμπορική, αναφέρεται στη Σουηδία. Καλά, κι εκεί; Τι σου είναι ο χειμώνας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή