Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Έργα, και Πάλι

Έχουν μια μασκότ που ενημερώνει για τα έργα της επόμενης περιόδου
Έχω ξαναγράψει αρκετές φορές για τα (λεγόμενα δημόσια) έργα που γίνονται συνέχεια εδώ. Σήμερα θα μιλήσω άλλη μια φορά για έργα αλλά διαφορετικής υφής:
Μέχρι τώρα, τα έργα που αναφερόμουν ήταν κύρια βελτίωση υπάρχοντος δικτύου. Διαπλάτυνση ενός αυτοκινητόδρομου, επέκτασή του για να ενωθεί με έναν άλλον και να καλύψει μια περιοχή που μέχρι τώρα καλυπτόταν μόνο από τοπικό δρόμο (χωρίς διαζώματα κλπ), στρώσιμο γραμμών δίπλα σε υπάρχουσες ή αντικατάσταση γραμμών του μετρό ή του τρένου που για διάφορους λόγους έχουν υποστεί ζημιές, άντε και καμιά επέκταση γραμμής μετρό. Σήμερα τα έργα που θα περιγράψω θα είναι τα δομικά έργα. Αυτά που βάζουν νέα δεδομένα για την περιοχή που καλύπτουν.
Κατ' αρχάς είναι η νέα γραμμή τρένου που κατασκευάζεται για να συνδέσει την Ουλμ με την Στουτγάρδη. Έχω αναφερθεί σ' αυτήν από σπόντα, όταν έγραφα για το πρόγραμμα αναμόρφωσης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της τελευταίας. Από τότε έμαθα περισσότερες λεπτομέρειες: Η γραμμή θα έχει καινούρια χάραξη, θα περνάει από σήραγγες και γέφυρες, θα κάνει μια στάση στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης και, όταν ολοκληρωθεί, το ταξίδι από 57 λεπτά που διαρκεί σήμερα θα διαρκεί μόνο 28! Εντυπωσιακό? Για μένα σίγουρα. Ελπίζω μόνο, μέχρι τότε, να μη κάνω ακόμα καθημερινά αυτή τη διαδρομή για να καταλάβω τη διαφορά από πρώτο χέρι. Δεν μου χρειάζεται. Μου φτάνει το εικονικό ταξίδι το οποίο μπορεί να κάνει κάποιος μέσα από το youtube.
Μια άλλη παρέμβαση κλίμακας, πάλι για τα τρένα, την πληροφορήθηκα από το περιοδικό που υπάρχει στο τρένο (αντίστοιχο με αυτό που βγάζει ο ΟΣΕ). Το χαρακτηρίζει ως το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Γερμανίας και αφορά παρέμβαση σε τμήμα της γραμμής Λειψία - Νυρεμβέργη. Έτσι ώστε κι εκεί να μειωθούν ουσιαστικά οι χρόνοι του ταξιδιού  αφού τα τρένα θα μπορούν κι εκεί να αναπτύσσουν ταχύτητα 300χλμ/ώρα. Πρόβλεψη ολοκλήρωσης το 2015 το τμήμα Έρφουρτ - Λειψία και 2017 το τμήμα Έρφουρτ - Νυρεμβέργη. Πληροφορίες στο αντίστοιχο σάιτ.
Αλλά και σε τοπικό επίπεδο: Στο Μόναχο, το αεροδρόμιο συνδέεται με το κέντρο με δυο γραμμές προαστιακού που κατευθύνονται από αντίθετες κατευθύνσεις και φτάνουν στη Μαρίενπλατς (το θεωρούμενο κέντρο του Μονάχου - μικρή χρονικά η διαφορά από γειτονικούς σταθμούς) σε 45 - 50 λεπτά. Από το αεροδρόμιο καταφέρνουν να τηρούν τον κανόνα του 10λεπτου αλλά από την πόλη στην πραγματικότητα περνάνε με διαφορά 2 -3 λεπτών και μετά από 20' πάλι. Απ' την άλλη, οι κεντρικές σήραγγες δεν έχουν άλλες δυνατότητες αφού από εκεί περνάνε, συνολικά, 7 διαφορετικές γραμμές προαστιακού ανά κατεύθυνση μ' αποτέλεσμα ακόμα και με το 20λεπτο που είναι το μεσοδιάστημα να θεωρούνται βαρυφορτωμένες για την ασφαλή διέλευση των συρμών. Έτσι προγραμματίζεται να φτιαχτεί μια καινούρια σήραγγα, παράλληλη με την υπάρχουσα που θα εξυπηρετεί μόνο τις γραμμές του αεροδρομίου κάτι που θα κατεβάσει το χρόνο προς και από το αεροδρόμιο σε λιγότερη από μισή ώρα. Όλα αυτά και με την προοπτική της ανάληψης των χειμερινών ολυμπιακών αγώνων, του 2018!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου