Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Συντήρηση Σήμανσης

Το έχω αναφέρει ξανά, νομίζω, ότι η σήμανση στους δρόμους είναι πάντοτε πολύ καλή και τέτοια που να μην μπορείς να πεις πως δεν την είδες. Κι αυτό ισχύει τόσο για την κάθετη (πινακίδες, φανάρια κλπ) όσο και για την οριζόντια (οι γραμμές κλπ σήματα πάνω στην άσφαλτο). Ας πούμε, δεν έχω πάρει χαμπάρι πινακίδες κρυμμένες πίσω από κλαδιά, ούτε σβησμένη διαγράμμιση στους δρόμους. Αντιθέτως, όταν κάτι πάει να χαλάσει, επεμβαίνουν άμεσα αυτοί που χρειάζεται ώστε να αποκατασταθεί.

Αφορμή για το σημερινό μου έδωσε η παρουσία συνεργείων για την επανάληψη της οριζόντιας σήμανσης στους δρόμους γύρω από το Ολυμπιακό Χωριό. Έρχεται χειμώνας κι έτσι οι γραμμές και τα υπόλοιπα σήματα δεν είναι το ίδιο ορατά με το καλοκαίρι. Κάτι οι βροχές, κάτι τα χιόνια η ορατότητα περιορίζεται. Έτσι, τον προηγούμενο καιρό πέρασαν συνεργεία που έλεγξαν σε ποια σημεία χρειαζόταν συντήρηση. Όχι. Δεν πέρασαν να φτιάξουν ξανά σε όλο το μήκος και πλάτος τους δρόμου τη σήμανση. Μόνο εκεί που υπήρχε πρόβλημα. Εμφανίστηκε αυτές τις μέρες η ομάδα αποκατάστασης. Και η σήμανση έγινε τέτοια που θα έπρεπε.

Δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην οριζόντια σήμανση. Στην Ελλάδα μόνο για τη διπλή γραμμή ξέρουμε. Εδώ υπάρχουν πολλά μηνύματα που είναι σημειωμένα στο κατάστρωμα των δρόμων. Π.χ. αν θα στρίψει η λουρίδα αριστερά ή θα πάει ευθεία. Πώς θα στρίψει. Πού θα σταματήσει το αυτοκίνητο πριν από διασταύρωση ή στροφή. Καλά να μην αναφέρω την Ιταλία. Εκεί η πληροφόρηση είναι πληθωρική. Τόσο η οριζόντια (π.χ. πριν από κάθε έξοδο στην οτοστράντα υπάρχει γραμμένο στο δρόμο ποια έξοδος είναι, προς τα πού πηγαίνει) όσο και η κάθετη με τόσο πολλές πληροφορίες που στο τέλος δημιουργείται σύγχυση. Δεν ξέρεις πού να πρωτοκοιτάξεις, κάτι που το παρατήρησε και η Ειρήνη τώρα που ερχόμασταν και οδήγησε κάποια χιλιόμετρα.
Η οριζόντια σήμανση στη Γερμανία δεν είναι απλά χρώμα στο δρόμο. Το ίδιο παρατήρησα και στη Σκανδιναβία. Μιας και οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες, το υλικό που χρησιμοποιείται είναι τέτοιο που έχουν αρκετό πάχος. Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι, πάντως υπάρχουν κάποια χιλιοστά (3 – 5 ή και περισσότερα) χτισμένα στο δρόμο. Το άπλωμα γίνεται όπως και η άσφαλτος, ζεστό, αλλά αυτό κρυώνει και σταθεροποιείται πολύ γρήγορα. Είναι φωσφορούχο για να στραφταλίζει στο φως. Πάντως, παρά το ύψος τους, δεν δημιουργούν πρόβλημα όταν περνάς. Ειδικά η γραμμές στους αυτοκινητόδρομους είναι έτσι φτιαγμένες που όταν οι ρόδες περάσουν από πάνω τους να κάνουν έναν περίεργο ήχο. Κι αν πατάς μια γραμμή για κάποια μέτρα, ακούγεται σαν ένα σκυλί που φωνάζει, ώστε να μην ξεχνιέσαι.

5 σχόλια:

  1. Φίλε ,επειδή ασχολοάμε με αυτά , στο εξωτερίκο δεν τις βάφουν με ρολό ή σπρέι (τις διαγραμμίσης) ,αλλά καίνε ένα ειδικό υλικό το οποίο γίνεται ρευστό-υγρό και μετα ειναι ετοιμο για χρήση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για τα γιουτιουμπάκια. Δεν τους είδα πώς ακριβώς δουλεύανε, αλλά κάτι τέτοιο είχα πάρει χαμπάρι κι εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή