Συνάντηση ποδηλατόδρομων με δυο κατευθύνσεις ο καθένας!
Για τα ποδήλατα έχω γράψει αρκετές φορές. Κι έχω αναφέρει για την ύπαρξη ποδηλατόδρομων στη Γερμανία (και όχι μόνο, ακόμα περισσότερα είναι στην Ολλανδία). Η χρήση του ποδηλάτου έχει να κάνει πρώτιστα με το είδος του μέρους που είναι χτισμένη η πόλη. Στα (λίγα) μέρη που έχει υψώματα, το ποδήλατο χρησιμοποιείται λιγότερο. Εκεί που είναι κάμπος (και το οροπέδιο που βρίσκεται το Μόναχο είναι κι αυτό κάμπος) ο κόσμος το χρησιμοποιεί αβέρτα. Και στην Ελλάδα συμβαίνει το ίδιο και οι προσπάθειες των φίλων του ποδηλάτου μένουν χωρίς αποτέλεσμα όταν το ποδήλατο θέλει ζόρι. Υπάρχουν κι αυτοί που τα καταφέρνουν και στις ανηφοριές, αλλά δεν γίνεται έτσι δουλειά. Το ακόμα δυσκολότερο είναι ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι. Αποτέλεσμα, όποιος θέλει να κυκλοφορήσει με ποδήλατο ή θα πρέπει να το κάνει μαζί με τα αυτοκίνητα, πράγμα εξαιρετικά επικίνδυνο, ή μαζί με τους πεζούς, επικίνδυνο κι αυτό, χώρια τις δυσκολίες αφού τα πεζοδρόμια δεν είναι κατάλληλα φτιαγμένα για τροχοφόρα!
Ποδηλατόδρομος διπλός στην πρώτη φωτογραφία. Κόκκινο για τα ποδήλατα. Απ' την άλλη μεριά όμως, οι ποδηλάτες πρέπει να περάσουν απέναντι. Ο ποδηλατόδρομος έχει γίνει μονός. Από πάνω υπάρχει απαγορευτικό.
Εδώ ποδηλατόδρομοι υπάρχουν σ' όλους τους μεγάλους δρόμους δίπλα. Η διάταξη είναι: Πεζοδρόμιο, ποδηλατόδρομος, δρόμος, ποδηλατόδρομος, πεζοδρόμιο. Αν κυκλοφορείς σε γειτονιά, εκεί που είναι σπίτια κι όπου έτσι κι αλλιώς οι ταχύτητες πρέπει να είναι μέχρι 30 χλμ την ώρα, δεν κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη χωριστών δρόμων για τα ποδήλατα. θεωρείται πως είναι άνευ προβλήματος η συνύπαρξη διαφόρων τροχοφόρων. Βέβαια οι πεζοί έχουν το δικό τους χώρο που μερικές φορές τους τον καταπατούν οι ποδηλάτες, αλλά αυτό είναι παράνομο. Όμως, ποιος να τα βάλει με τους ποδηλάτες; Αυτοί αποτελούν κράτος εν κράτει. Αν έχεις την ατυχία και εμπλακείς σε ατύχημα με ποδηλάτη είναι σίγουρο πως θα βγεις χαμένος, είτε είσαι πεζός, είτε με αυτοκίνητο!
Πάρκινγκ για ποδήλατα. Αλλά λόγω έργων υπάρχει προειδοποίηση κάνα μήνα πριν (στις αρχές Οκτώβρη είναι τραβηγμένη), πως θα καθαρίσουν τα πλακάκια, άρα να μην παρκάρουν εκείνες τις μέρες. Βέβαια, κάποια δεν είναι ακριβώς ποδήλατα, σαράβαλα είναι, ίσως τα μαζέψει το συνεργείο καθαρισμού.
Οι ποδηλατόδρομοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν κι από μηχανάκια (50άρια) που όμως είναι ελάχιστα. Εκείνο που δεν ήξερα ήταν πως και στους ποδηλατόδρομους υπάρχουν κατευθύνσεις κυκλοφορίας (που δεν τις τηρούν οι ποδηλάτες). Δηλ. αν δεν υπάρχει ειδικό σήμα για διπλή κατεύθυνση τότε τα ποδήλατα πάνε με τον ίδιο τρόπου που πάνε τα αυτοκίνητα, δηλ. κίνηση δεξιά. Απ' τη μια μεριά ανεβαίνουν κι απ' την άλλη κατεβαίνουν. Αυτό φαίνεται τόσο απ' τις πινακίδες όσο και απ' τα φανάρια. Γιατί αν στη κατεύθυνση που πηγαίνεις επιτρέπεται να πηγαίνουν τα ποδήλατα θα δεις είτε να υπάρχουν τα ειδικά φανάρια για τους ποδηλάτες, είτε στο πεζοφάναρο πάνω ή δίπλα θα υπάρχει και ένα ποδήλατο. Ενώ αν δεν επιτρέπεται, τέτοιο δεν φαίνεται.Μερικές φορές, ειδικά αν είναι μέσα σε πάρκα, οι πεζόδρομοι κι οι ποδηλατόδρομοι μοιράζονται το ίδιο κομμάτι. Άλλες όμως υπάρχει προειδοποίηση, όπως στο σταθμό του προαστιακού, στη φωτογραφία: Πρόκειται για διάβαση πεζών, άσχετα αν επιτρέπονται και τα ποδήλατα (πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να προσέχουν παραπάνω).
Στην πρώτη φωτογραφία οι ποδηλάτες που έχουν πλάτη στο φακό πάνε παράνομα. Αν δείτε προσεκτικά πουθενά δεν θα δείτε φανάρι. Αντίθετα, αν ρίξουμε μια ματιά απ' την άλλη κατεύθυνση έχει κανονικά φανάρια (πράσινο, πορτοκαλί, κόκκινο). Είναι εδώ, έξω απ' το Ολυμπιακό Χωριό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου