Ταξιδέψτε γρήγορα
Θα συνεχίσω σήμερα με μερικά απ' τα αριθμητικά στοιχεία που έμαθα το Σάββατο για τις μαζικές μεταφορές του Μονάχου. Για διακόσμηση θα έχει τις εικόνες που ετοίμασαν για τα 150 χρόνια τους από το σάιτ της εταιρίας. Η εταιρία λοιπόν, καλύπτει το Μόναχο και τα περίχωρα, δηλ μια πόλη με κάτι λιγότερο από 1,5 εκατομμύριο κατοίκους σε μια περιοχή 412 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Απ' αυτά τα 3/4 (311 για την ακρίβεια) είναι η πόλη όπου μένει και η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων και το υπόλοιπο η γύρω περιοχή, αρκετά εκτεταμένη με 101 τ.χλμ. αλλά με λιγότερες από εκατό χιλιάδες κατοίκους. Κύριος μέτοχος είναι η εταιρία ηλεκτρικού του Μονάχου (σαν να λέμε η τοπική ΔΕΗ).Χώρος για όλους
Όπως έχω πει αρκετές φορές οι αστικές μεταφορές (MVG) περιλαμβάνουν τρία είδη μέσων μεταφοράς (και συνεργάζονται με τον προαστιακού που όμως είναι κι εδώ κάτι το διαφορετικό αφού ανήκει στην εταιρία των γερμανικών σιδηροδρόμων και όλοι μαζί διαχειρίζονται τις μετακινήσεις με την κοινή εταιρία την MVV): Μετρό, τραμ και λεωφορεία. Όλα αυτά μαζί, το 2010, μετέφεραν πάνω από μισό δισεκατομμύριο επιβάτες.Καλή παρέα
Το μετρό εκτείνεται σε ένα δίκτυο 95 χιλιομέτρων με 100 σταθμούς (δηλ. η απόσταση ανάμεσα σε δυο σταθμούς είναι περίπου ένα χιλιόμετρο). Για την πρόσβαση σ' αυτούς υπάρχουν 738 κυλιόμενες σκάλες και 174 ασανσέρ. Οι συρμοί κινούνται με μέση ταχύτητα 36,4 χλμ την ώρα. Υπάρχουν 6 γραμμές που εξυπηρετούνται από συρμούς με γύρω στις 900 θέσεις ο καθένας σε 6 βαγόνια (συνολικά υπάρχουν 576) και μετέφεραν το 2010 360 εκατομμύρια επιβάτες (δηλ. πάνω από τα 2/3 του συνόλου).Πρωτοπορία
Το τραμ κινείται σε ένα δίκτυο 75 χιλιομέτρων (απ' τα οποία τα 51 είναι αποκλειστικής κυκλοφορίας) με 11 γραμμές (4 απ' τις οποίες κινούνται και τη νύχτα - εννοείται μετά τη λήξη των κανονικών δρομολογίων). Κυκλοφορούν 95 οχήματα με 160 ή 220 περίπου θέσεις επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι σε αναλογία περίπου 1 προς 2). Σταματούν σε 155 στάσεις, δηλ. περίπου κάθε μισό χιλιόμετρο και κινούνται με μέση ταχύτητα 20 χιλιόμετρα την ώρα. Το 2010 μετέφεραν περίπου 100 εκατομμύρια επιβάτες. Δεν θα το περίμενε κανείς κι όμως υπάρχουν και 36 κυλιόμενες σκάλες για πρόσβαση στις στάσεις (κυρίως στο κέντρο όπου οι γραμμές περνάνε στη μέση μεγάλων δρόμων και υπάρχει υπόγεια διάβαση για αν φτάσεις στη στάση).Οικολογική οδήγηση
Τα λεωφορεία τώρα καλύπτουν ένα δίκτυο 476 χιλιομέτρων (απ' τα οποία τα 23 είναι καθαροί λεωφορειόδρομοι). Εξαιρετικά μακρύ δίκτυο αλλά να θυμηθούμε ότι γιατί δεν κυκλοφορούν μόνο μέσα στην πόλη αλλά και στην εξοχή. Η μέση ταχύτητά τους είναι 18,6 χλμ την ώρα, κοντά σ' αυτήν των τραμ μεν, αλλά αν το συνδυάσουμε με την προηγούμενη παρατήρηση γίνεται αντιληπτό ότι αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες - αναμενόμενο άλλωστε. Λειτουργούν 67 τακτικές γραμμές και 9 νυχτερινές, ενώ σταματούν σε 915 στάσεις (δηλ. κι εδώ κάθε μισό χιλιόμετρο περίπου). Κυκλοφορούν 231 οχήματα στο κέντρο (απ' τα οποία 175 μακρυά με 106 θέσεις και 56 κανονικά των 70 θέσεων - στο φυλλάδιο που πήρα δεν αναφέρει πόσα είναι αυτά που κυκλοφορούν με 20 θέσεις) και 187 οχήματα στην περιφέρεια. Το 2010 μεταφέρθηκαν με λεωφορείο 175 εκατομμύρια επιβάτες.Η ιστορία επαναλαμβάνεται
Και μερικά ακόμα γενικά στοιχεία: Επιχειρησιακά κάθε στιγμή είναι διαθέσιμα 379 λεωφορεία, 80 τραμ και 470 βαγόνια του μετρό. Στους σταθμούς υπάρχουν 636 μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και άλλα 84 για εισιτήρια διαρκείας (π.χ. εβδομαδιαίες ή μηνιαίες κάρτες - αυτά είναι κυρίως στους σταθμούς του μετρό αλλά όχι σε όλους). Επίσης υπάρχουν άλλα 640 μηχανήματα που είναι κινητά δηλ. μέσα στα λεωφορεία και τα τραμ. Υπάρχουν 3 κέντρα εξυπηρέτησης πελατών και 7 σημεία πληροφόρησης καθώς και 153 σημεία πώλησης εισιτηρίων. Έχουν εγκατασταθεί 1110 κάμερες στα οχήματα (δηλ. ένα στο καθένα κατά μέσο όρο) κι άλλες 1126 στους σταθμούς! Πληροφορίες για το τι γίνεται με το κάθε δρομολόγιο την κάθε στιγμή μπορεί να πάρει κανείς είτε απ΄το τηλέφωνο είτε μέσω ίντερνετ (στο http://www.mvg-live.de/, υπάρχει και έκδοση για το κινητό, ενώ στο http://www.mvg-zoom.de/ μπορείς να δεις ποιες σκάλες και ποια ασανσέρ είναι εντάξει και ποιες είναι εκτός λειτουργίας). Θέλει κανείς κάτι άλλο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου