Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Εγγυήσεις

Όταν λέω εγγυήσεις εννοώ αυτές που μας δίνουν όταν αγοράζουμε μια οποιαδήποτε συσκευή. Που συνήθως αρκεί να έχουμε την απόδειξη αγοράς για αν ισχύει αυτόματα η εγγύηση που μας δίνει ο κατασκευαστής ενός προϊόντος ή/και ο πωλητής. Και την οποία συνήθως, αφού περάσουν μερικές μέρες την πετάμε. Γιατί αν η συσκευή είναι ελαττωματική και το δούμε κατευθείαν με το που θα την ανοίξουμε, ε, δεν είναι δύσκολο να ανακαλύψουμε την απόδειξη και να την χρησιμοποιήσουμε για να απαιτήσουμε απ' αυτόν που μας την πούλησε να μας δώσει μια άλλη. Αυτό είναι κάτι που είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Στην Ελλάδα αυτό μπορεί να γίνει μέσα σε 8 μέρες (αν και κάποιοι το τραβάνε και στις 15).

Το κακό είναι πως παρότι αυτό είναι νομική υποχρέωση του πωλητή, ότι δηλαδή αυτό που σου πουλάει πρέπει να είναι εντάξει αλλιώς να σου δώσει ένα άλλο, καινούριο, κι αυτός να τα βρει με τον προμηθευτή του, πολλές φορές γίνεται προσπάθεια να περάσει η συσκευή που αγόρασες στο καθεστώς της εγγύησης. Μου έχει τύχει κι εμένα και το αποδέχτηκα. Κακώς, το ξέρω, αλλά δεν μπορώ να πω πως μετά απ' αυτό δημιουργήθηκε πρόβλημα.

Το πρόβλημα δημιουργείται όταν περάσει κάποιο διάστημα μέχρι να εμφανιστεί το πρόβλημα. Τι κάνεις τότε; Γιατί αν έχει προνοήσει να κρατήσεις την απόδειξη και δεν έχει περάσει ο προβλεπόμενος χρόνος εγγύησης, πας στο σέρβις  Πόσος όμως είναι αυτός ο χρόνος; Κάθε εταιρεία έχει δική της πολιτική, και μερικές φορές διαφορετική πολιτική ανάλογα το συγκεκριμένο προϊόν. Το ελάχιστο είναι ένας χρόνος αλλά πολλές φορές μπορεί να φτάνει τα δύο ή και τα τρία χρόνια. Το ζήτημα είναι να έχει κρατήσει την απόδειξη (ή τη σχετική κάρτα εγγύησης) και να ξέρεις πού το έχεις βάλει.

Συνηθίζω να κρατάω τις αποδείξεις και να τις ταξινομώ κατά έτος (και ξεχνάω να τις πετάξω όταν περάσουν τα χρόνια)! Το δεύτερο θέμα είναι να βρεις πόσο διάστημα ισχύει η κάθε εγγύηση. Γιατί αν είναι κάρτα αυτό το γράφει. Αν όμως χρειάζεται απλά και μόνο η απόδειξη; Γιατί το γράφει η διαφήμιση πως σου δίνει π.χ. τρία χρόνια εγγύηση, αλλά πού να το βρεις να το δείξεις στην εταιρεία όταν περάσει ο καιρός;

Το πρόβλημα μου παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό όταν μου χάλασε ένα "φλασάκι" (ένας USB δίσκος μνήμης για τον υπολογιστή) ένα πραγματάκι μικρότερο από 5 εκατοστά μήκος με ένα πλάτος και λιγότερο από μισό ύψος! Το πρώτο παρόμοιο εργαλείο μου το είχε φέρει δώρο ο Σταμάτης πριν πολλά χρόνια. Ήταν 32 ΜΒ και το πλήρωσε πανάκριβα (πάνω από 100€). Πριν από 5 χρόνια είχα πάρει ένα των 8GB γύρω στα 23 - 24€ αν θυμάμαι καλά. Τότε που ήρθα στη Γερμανία το 2009 μου χάλασε. Το έδωσα στο Δημήτρη και το πήγε πίσω με την απόδειξη και του το άλλαξαν. Μέχρι όμως να γίνει αυτό και μιας και το χρειαζόμουνα αγόρασα ένα άλλο από την αλυσίδα σουπερμάρκετ Aldi (στα 15€ τώρα). Που φέτος μου χάλασε κι αυτό. Απ' ό,τι θυμόμουνα είχε τρία χρόνια εγγύηση, την απόδειξη την είχα. Πάω και τους το λέω και ρωτάω πόσος ήταν ο χρόνος εγγύησης. Βλέπει την απόδειξη και λέει δύο χρόνια. Δεν το πολυπίστεψα, το κράτησα και δεν το πέταξα. Περνάνε κάμποσες μέρες, και γράφει στο φυλλάδιο πως φέρνει πάλι. Πάω λοιπόν πάλι στο ίδιο κατάστημα, αλλά τώρα ήταν άλλος υπάλληλος. Του το λέω, το σκέφτεται, το κοιτάζει, μου λέει πως λείπει το καπάκι του (γιατί μιας και ήταν χαλασμένο το είχα βάλει σε ένα άλλο), του το δίνω, τι να κάνει, μου δίνει πίσω τα 15!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου