Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Λονδίνο - Μαθητές

Δυο πράγματα μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση στο Λονδίνο. Το πρώτο ήταν οι στολές τους. Όπου συνάντησα μαθητές (και συνάντησα αρκετές φορές) το ξεχώριζα πως είναι ομάδα μαθητών από το γεγονός πως φορούσαν ομοιόμορφες σχολές. Είτε βρίσκονταν στην αυλή του σχολείου τους (που σημαίνει πως στο σχολείο καθημερινά πάνε με στολή) είτε ήταν έξω απ' αυτό.

Το δεύτερο που μου έκανε εντύπωση ήταν οι επισκέψεις - μάθημα σε μουσεία. Τις μέρες που βρισκόμουν στο Λονδίνο πήγα σε τρία μουσεία. Στο Ναυτικό μουσείο του Γκρίνουιτς, την Εθνική Πινακοθήκη και το (ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα) Βρετανικό Μουσείο. Στο πρώτο δεν είμαι σίγουρος, είχε παιδιά αλλά δεν μου έδωσε την εντύπωση οργανωμένης επίσκεψης, ή ήταν η πρώτη μέρα. Στα άλλα όμως, το είδα και με εντυπωσίασε. Οι φωτογραφίες είναι όλες απ' το Βρετανικό (και μάλλον απ' το ίδιο γκρουπ αφού φοράνε την ίδια στολή). Αυτό οφείλεται στο ότι στην Πινακοθήκη μέσα απαγορευόταν η φωτογράφιση. Ομάδες μαθητών με ένα δυο υπεύθυνους που μελετούσαν συγκεκριμένα κομμάτια, κατέγραφαν τις ιδέες τους στα χαρτιά που κρατούσαν ή προσπαθούσαν να ζωγραφίσουν αυτό που έβλεπαν. Επίσης υπήρχαν και μεγαλύτεροι μαθητές (ή σπουδαστές) που δούλευαν μόνοι τους, χωρίς την παρουσία συνοδού, μάλλον στα πλαίσια κάποιας εργασίας που τους είχε ανατεθεί.
Στην Πινακοθήκη υπήρχαν και μικρότερα και μεγαλύτερα παιδιά. Καθισμένα στο πάτωμα, συζητούσαν για τον πίνακα και τον ζωγράφο και την τεχνική του κλπ. Και μπορεί να δίσταζαν να καθίσουν να μην λερώσουν τη στολή, αλλά στο τέλος βρίσκονταν όλοι γύρω απ' τον συνοδό τους.

Γιατί με εντυπωσίασε αυτό; Μα γιατί δεν έχω συνηθίσει να βλέπω μάθημα αυτού του είδους. Στην Ελλάδα όταν πάμε τα παιδιά σε μουσείο τα αφήνουμε συνήθως να δουν ό,τι τους εντυπωσιάζει. Υπάρχει μια εισήγηση στην αρχή, αλλά μέχρις εκεί. Ακόμα και στους αρχαιολογικούς χώρους όπου μαζεύονται σε ομάδες και τους λέμε μερικά πράγματα γι' αυτά που βλέπουν, αλλά μέχρις εκεί. Δεν μπορώ να πω πως γίνεται μάθημα με ερωταπαντήσεις κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου