Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

Τραπεζιτικά

Κι άλλες φορές έχω ασχοληθεί με το να παρουσιάσω ενδιαφέροντα (κατά τη γνώμη μου) μπλογκ. Τελευταία λοιπόν, άρχισα να παρακολουθώ τις εξομολογήσεις ενός τραπεζίτη. Ένα στέλεχος από την Ιρλανδία ενός μεγάλου τραπεζικού οργανισμού, βλέποντας τα παιχνίδια του συστήματος σε βάρος της χώρας του αρχικά αλλά και των υπολοίπων χωρών αργότερα (το ότι ο κλήρος έπεσε στην Ελλάδα, δεν σημαίνει πως δεν δοκιμάστηκαν οι αντοχές διαφόρων χωρών - μικρών αλλά και μεγάλων) τα παρατάει από τη θέση που είναι και όχι μόνο αυτό, αλλά αποφασίζει να πει και όσα ξέρει. Κι αν το να τα παρατήσει κάποιος δεν είναι τόσο απίθανο, το να ανοίξει το στόμα του, είναι δύσκολο αφού συνήθως υπάρχουν ρήτρες που λειτουργούν αποτρεπτικά.

Άρχισα λοιπόν να το παρακολουθώ, αλλά τα Αγγλικά μου με ψιλοζορίζουνε. Για να διαβάσω κι ακόμα περισσότερο για να κατανοήσω όλο αυτό το κατεβατό, είναι δύσκολα. Εντάξει, μπορεί να ξέρω καλύτερα Αγγλικά απ' ότι Γερμανικά (κάτι όμως που δεν αποδείχτηκε όταν έδωσα εξετάσεις) αλλά ούτε πιστοποιημένος γνώστης είμαι (δεν έχω ούτε λόουερ, στα χρόνια μου δεν ήταν μόδα η πιστοποίηση) ούτε έχω ασχοληθεί με τους οικονομικούς και πολιτικούς όρους που σίγουρα μπαίνουν στη μέση σε τέτοιες περιπτώσεις.

Έτσι, καταλαβαίνετε τη χαρά μου όταν έμαθα πως άρχισε μια προσπάθεια εξελληνισμού του συγκεκριμένου μπλογκ. Μια προσπάθεια για την μετάφρασή του στα Ελληνικά. Επειδή βέβαια το μπλογκ αυτό μετράει αρκετά χρόνια ζωής άρα έχουν δημοσιευτεί κάμποσα θέματα σ' αυτό, το να μεταφραστεί ολόκληρο είναι μάλλον ανέφικτο. Εκτός των άλλων η μετάφραση γίνεται εθελοντικά, άρα το πράγμα ζορίζει περισσότερο. Πάντως τα πρώτα θέματα έχουν ήδη μεταφραστεί και είναι απ' αυτά που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την Ελλάδα και το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Ας πούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει "χρεοκοπία" και αν είναι το κακό που παρουσιάζεται και (κυρίως) για ποιον.

Θα πρότεινα ανεπιφύλακτα να ρίχνατε καμιά ματιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου