Για τους δρόμους αναφέρομαι. Μην το παρεξηγήσει και το πολιτικοποιήσει κανένας. Όχι δηλαδή πως θα ήταν κακό κάτι τέτοιο, αλλά απλά να ξεκαθαρίζω τα πράγματα απ' την αρχή. Για το τι γίνεται όταν (όπως έχω γράψει και παλιότερα) στρίβει κάποιος αριστερά. Επιτρέπεται; Γενικά και στις περισσότερες περιπτώσεις ναι. Υπάρχου εξαιρέσεις; Πολλές. Και πρέπει να προσέχεις ιδιαίτερα για να μην έχεις πρόβλημα! Στον ένα και κάτι χρόνο που πέρασε είχα διάφορες εμπειρίες, πρόσεξα κάποια πράγματα καλύτερα κλπ μέχρι που μια εμπειρία με έπεισε πως το πράγμα θέλει ακόμα παραπάνω ψάξιμο. Αλλά για να μη μακρηγορώ άλλο και να μην μιλάω με γρίφους, ας πάμε στο ψητό.
Να διευκρινίσω λοιπόν αυτά που είχα γράψει τότε. Όχι γιατί κάτι άλλαξε. Αλλά γιατί κάποια πράγματα έγιναν πιο σαφή είτε γιατί τα ανακάλυψα μόνος μου είτε γιατί μου τα επισήμαναν άλλοι. Ας πούμε εκεί που έλεγα για τις πολλές γραμμές που υπάρχουν στο δρόμο όταν θέλεις να στρίψει και είναι ένα μπέρδεμα. Μπέρδεμα για μένα μιας και οι Γερμανοί δεν μπερδεύονται καθόλου. Γιατί γι' αυτούς η οριζόντια σήμανση τους είναι οικεία το ίδιο με την κάθετη. Στην Ελλάδα, την οριζόντια σήμανση (δηλ. αυτή που είναι πάνω στην άσφαλτο) ελάχιστα την χρησιμοποιούμε και στη χαρακτηριστική περίπτωση που θα βρεθεί αστυνομικός να σε γράψει αυτό γίνεται με λάθος θεώρηση. Μιλάω για τη διπλή γραμμή. Που απαγορεύεται να την πατήσεις γιατί είναι σαν να υπάρχει τοίχος στο σημείο αυτό. Και που με το πλάτος που έχει λειτουργεί αποτρεπτικά στο να μπει κάποιος - έστω και κατά λάθος - στην άλλη λουρίδα (συνήθως την απέναντι). Παρόμοια εδώ έχουν και τη συνεχή μονή γραμμή (εντάξει, και σε μας την προβλέπει ο ΚΟΚ αλλά δεν θυμάμαι να την έχω δει). Δεν ξέρω την ακριβή διαφορά των δύο. Πάντως, και μονή να είναι η γραμμή, απαγορεύεται να την περάσεις. Σε μας συνήθως το νόημά της είναι ότι απαγορεύεται το προσπέρασμα. Σπάνια να δω σε ελληνικό δρόμο πινακίδα το πού απαγορεύεται και το πού επιτρέπεται το προσπέρασμα. Ακόμα κι αν κάπου υπάρχει πινακίδα απαγόρευσης, δεν υπάρχει η αντίστοιχη της άρσης (όπως και για κανένα άλλο περιοριστικό σήμα, συνήθως).
Εκτός απ' τις συνεχείς γραμμές (που είπαμε δεν επιτρέπεται να τις περάσεις) υπάρχουν και διάφορα είδη διακεκομμένης. Αυτή που έχουμε και στην Ελλάδα με μεγάλες γραμμές και αντίστοιχα διαστήματα που χρησιμοποιούνται για να χωρίζουν τις λωρίδες κυκλοφορίας. Παρόμοιες αλλά πιο κοντές και πυκνές που χωρίζουν μεν τις λουρίδες αλλά όχι για την κανονική παράλληλη κίνηση. Τις χωρίζουν όταν έχουν διαφορετικό προορισμό. Ας πούμε η μια είναι για αυτούς που θα στρίψουν αριστερά ενώ οι άλλες για όσους πάνε ευθεία. Επίσης αν ο δρόμος χωρίζει οπότε να ξέρεις αρκετά νωρίς πως κάτι συμβαίνει και να προλάβεις να διαλέξεις πού θα σταθείς. (Οι χάρτες του θείου Γκούγκλη με το φωτογραφικό τους συνδυασμό μπορούν να δώσουν μια καλή ιδέα)!
Συνεχής γραμμή υπάρχει πριν τα φανάρια, καλά αυτό είναι γνωστό, εκεί σταματάς όταν το φανάρι είναι κόκκινο. Και δεν προχωράς γιατί ή θα κλείσεις τη διασταύρωση, ή θα είσαι πάνω στη διάβαση κλπ (εντάξει, δεν το τηρούν και με ευλάβεια). Αντίστοιχη οριζόντια διαγράμμιση έχει και για τα ποδήλατα. Έτσι όταν πας να στρίψεις δεξιά με το αυτοκίνητο, θα διασχίσεις πρώτα τη λωρίδα των ποδηλάτων που είναι με πυκνή διακεκομμένη γραμμή και πρέπει να σταματήσεις πριν απ' αυτήν και να ελέγξεις αν έρχεται ποδηλάτης, οπότε και του παραχωρείς προτεραιότητα. Αν δεν έρχεται προχωράς στην επόμενη που είναι οι ποδηλάτες που έρχονται αντίθετα. Δεν είναι σίγουρο πως θα υπάρχουν κι οι δυο λουρίδες, αλλά λέω τι μπορεί να συναντήσεις. Συνεχίζοντας, είναι η διάβαση των πεζών. Συνήθως, κάνεις τον έλεγχο στην πρώτη και αν είναι καθαρά τις περνάς και τις τρεις, αλλά μπορεί και να πρέπει να περιμένεις ενδιάμεσα γιατί κάποιος που καθώς προχωρούσε κι εσύ υπολόγιζες πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα να διασταυρωθείτε, άλλαξε ρυθμό (πάει πιο αργά, άρα δεν έχει αδειάσει το χώρο ή πιο γρήγορα και έρχεται απελπιστικά κοντά) και τώρα πρέπει να τον περιμένεις. Γενικά μπροστά από τις πυκνές διακεκομμένες γραμμές δηλ. σταματάς. Ακόμα κι αν έχει εκείνο το πράσινο βελάκι που σου επιτρέπει να στρίψεις χωρίς να περιμένεις στο φανάρι, πάλι πρέπει να σταματήσεις και να ελέγξεις, είναι σαν να υπάρχει εκεί ένα στοπ πριν τη (δεξιά) στροφή. Γενικά, όταν στρίβεις είναι σαν να υπάρχει το γνωστό στην Ελλάδα πορτοκαλί φανάρι με τα δυο βελάκια που αναβοσβήνει. Εδώ μπορεί να υπάρχει ένα πορτοκαλί προειδοποιητικό στο μέσον της στροφής, αλλά γενικά είναι αυτονόητο ότι το πράσινο είναι για να πας ευθεία ενώ αν θες να στρίψεις πρέπει πρώτα να ελέγξεις.
Για την αριστερή στροφή λοιπόν, μπορεί να υπάρχει είτε κάθετη σήμανση με σήμα που σου λέει να πας ευθεία ή ευθεία και δεξιά οπότε δεν μπορείς να στρίψεις, είτε συνεχής γραμμή που σημαίνει το ίδιο. Αν δεν υπάρχει κάτι απ' αυτά τότε η στροφή επιτρέπεται κανονικά. Κι αν επιτρέπεται η στροφή, επιτρέπεται και η αναστροφή. Αν είναι σπάνιο να δεις πινακίδα απαγορεύεται η στροφή είναι ακόμα πιο σπάνιο να δεις για την αναστροφή. Ευθύνη του οδηγού, να προσέξει αν υπάρχουν πεζοί ή ποδήλατα και να τα περιμένει. Όταν ανάψει το πράσινο προχωράς μέχρι τη διακεκομμένη γραμμή που ενώνει τις απέναντι λωρίδες στη διασταύρωση. Και δεν πας όπως θέλεις αλλά ακολουθείς τις διακεκομμένες γραμμές που σου ορίζουν μέχρι πού θα πας καθώς στρίβεις. Φτάνεις, περιμένεις κι όταν ανοίξει η κυκλοφορία περνάς. Αν δεν ανοίξει, όταν θα ανάψει κόκκινο για όσους κινούνται ευθεία, θα υπάρξει μια καθυστέρηση 2 - 3 δευτερολέπτων που θα ανάψει το βελάκι για να στρίψεις. Πόσοι περνάνε κάθε φορά; 2 - 4 ή 5 ανάλογα την ετοιμότητα και ανάλογα την στατιστική πυκνότητα αυτών που θέλουν να στρίψουν.
Ας πάμε και στο συμβάν που μου έδωσε την αφορμή να τα γράψω όλ' αυτά για να κλείνουμε. Σάββατο ήτανε όταν αποφασίσαμε να κάνουμε μια εκδρομή στο Ντάχαου. Είχε δει η Μαρία κάτι κενυάτικα καλάθια που θα έφερνε ένα μαγαζί που ήταν προς την κατεύθυνση του Ντάχαου και μιας και θα θα περνάγαμε από πολύ κοντά του, είπαμε να σταματήσουμε να τα δούμε αν άξιζαν όσο φαίνονταν στη φωτογραφία. Το κατάστημα ήταν από αριστερά μας, θα έπρεπε να στρίψουμε στα κατάλληλα φανάρια, να κάνουμε μια μικρή παράκαμψη και μετά θα βγαίναμε απ' τα επόμενα φανάρια. Αλλά κάνω λάθος εγώ και στρίβω ένα δρόμο πριν. Ε, τι έγινε λέω, θα κάνω ένα Π και θα γυρίσω πίσω. Κάπου μπλεχτήκαμε γιατί η περιοχή αυτή ήταν με σπίτια κι έτσι υπήρχαν διάφορα κοψίματα, έπρεπε να πηγαίνουμε με τα 30, τέλος πάντων, βγαίνουμε επιτέλους, προχωράμε, στρίβουμε αριστερά προς το κατάστημα και...
Και είναι ένας νεαρός με ένα σήμα "Στοπ" στο χέρι που γύρω γύρω γράφει "Polizei" δηλ. αστυνομία και μας κάνει νόημα να σταματήσουμε. Την ψιλιάστηκα τη δουλειά, για καλό δεν θα μας σταμάταγε, κάποια πατάτα έκανα. Μας πλησιάζει, μας ρωτάει αν θα συνεννοηθούμε Αγγλικά ή Γερμανικά. Επειδή προφανώς είδε ξένες πινακίδες, ο ίδιος δεν πρέπει να ήξερε Αγγλικά γιατί έκανε να έρθει μια άλλη κοπέλα που ήταν στο μπροστινό αυτοκίνητο που είχαν σταματήσει και κάτι λέγανε, εγώ του λέω πως τα Αγγλικά μου είναι καλύτερα αλλά μιας και είχαμε αρχίσει να τα λέμε Γερμανικά της λέει εντάξει κα συνεχίσαμε την "κουβέντα" μας. Καλά, καταρχάς δίπλωμα και άδεια, του τα έδωσα και πάμε παρακάτω. Ξέρετε λέει περάσατε τη συνεχή γραμμή (αν και στο συγκεκριμένο σημείο όταν ξαναπέρασα είδα πως είχε και σήμα για υποχρεωτική πορεία μόνο ευθεία). Εκεί το έπιασα το μήνυμα. Τι να κάνω τώρα; Εντάξει του λέω, συγγνώμην λάθος, ήμουνα μπλεγμένος γιατί είχα κάνει λάθος το φανάρι και γι' αυτό. Με ρώτησε αν στη Γερμανία είμαι για δουλειά ή για διακοπές, γιατί αν είμαι για καιρό πρέπει να αλλάξω τις πινακίδες να πληρώνω κάνα φόρο και στη Γερμανία, με χαιρέτησε και με άφησε να φύγω! Περίεργο μου φάνηκε, αν θα υπάρξει κάποια συνέχεια θα φανεί το επόμενο διάστημα.
Στο Ντάχαου που πήγαμε, συναντηθήκαμε με ένα συνάδελφο με τον οποίο κάνουμε κάθε μέρα το ίδιο δρομολόγιο (ενώ μένει εκεί δουλεύει στη Στουτγάρδη) έστω και σε διαφορετικές ώρες της μέρας, κάποιες φορές βρισκόμαστε στο τρένο. Και μας λέει πως και σ' αυτόν ήρθε μια μέρα μια κλήση για παράνομο παρκάρισμα. Στο μέρος που το είχε παρκάρει επιτρεπόταν η στάθμευση. Αλλά το είχε βάλει ανάποδα. Όπως πήγαινε πάρκαρε αριστερά. Με λάθος φορά δηλ. Και δεν το έκανε μόνο μια φορά. Οπότε η κλήση έλεγε πως π.χ. στις 16 του μήνα πάρκαρες ανάποδα, στις 17 το ίδιο οπότε σήμερα 18 βεβαιώνουμε την παράβαση, πλήρωσε το πρόστιμο κι άλλη φορά να μην το ξανακάνεις!!!
ΠΕΡΙ...ΠΤΩΣΕΩΝ!
Πριν από 2 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου