Εδώ στη Γερμανία υπάρχουν διάφορες τηλεφωνικές εταιρίες για σταθερό τηλέφωνο. Σχεδόν κάθε εταιρία κινητής τηλεφωνίας έχει και την αντίστοιχη σταθερή και αντίστροφα. Κι όταν λέω για εταιρία κινητής εννοώ κύρια εταιρία, αυτή που έχει τη συχνότητα και τον κωδικό κι όχι τα πολλά παρακλάδια που ξεφυτρώνουν κι αναλαμβάνουν να πουλήσουν μέσα από το δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν και συνδέσεις κινητής. Γιατί αν κάτσουμε να μετρήσουμε όλες αυτές τις ατέλειωτες παραλλαγές, δεν θα βγάλουμε άκρη. Κι όσο και να μετράμε, όλο και κάποια θα μας ξεφεύγει. Όταν ήρθα λοιπόν στη Γερμανία πριν από σχεδόν δυο χρόνια έπρεπε να διαλέξω εταιρία. Ο Γιώργος μου είχε πει πως μόνο η μαμά Τέλεκομ είναι γνήσια και αξιόπιστη. Οι άλλες έχουν διάφορα προβλήματα. Ο ίδιος είχε κάποια κακή εμπειρία στην αρχή με κάποια (δεν θυμάμαι ποια) γι' αυτό και επέμενε. Εγώ διάλεξα αυτήν που η προσφορά της ήταν η καλύτερη εκείνη τη στιγμή και δεν μετάνιωσα.
Η αλήθεια είναι πως η σύνδεση έχει μερικούς περιορισμούς: Πρώτα πρώτα τον έλεγχο των γραμμών και των συνδέσεων τον έχει η Τέλεκομ η αντίστοιχη με τον ΟΤΕ στην Ελλάδα (στον οποίο είναι και μεγαλομέτοχος). Κι όπως ο ΟΤΕ έχει την εποπτεία των τηλεφωνικών κέντρων έτσι κι εδώ η Τέλεκομ και ακόμα χειρότερα. Γιατί τη σύνδεση του τηλεφώνου σου στη γραμμή θα την κάνει υπάλληλος της Τέλεκομ ανεξάρτητα από το με ποια εταιρία έκανες τη σύμβαση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τις δικές της συνδέσεις να τις προγραμματίζει σε συντομότερο διάστημα αλλά και με καλύτερους όρους. Να σου προσδιορίσει π.χ. ένα συγκεκριμένο δίωρο που θα έρθει ο τεχνικός και μάλιστα αυτό που σε βολεύει ενώ αλλιώς θα σου βάλει ολόκληρη τη μέρα.
Το άλλο είναι ότι όπως και στην Ελλάδα μόνο η Τέλεκομ έχει γνήσια σταθερή τηλεφωνία. Δηλ. απ' το τηλέφωνό σου σε ένα τηλεφωνικό κέντρο κι από κει σε άλλο μέσω καλωδίων ή μέσω του αέρα αλλά αποκλειστικά για τη μεταφορά φωνής. Οι υπόλοιπες (κι εδώ κι εκεί) εκμεταλλεύονται την τεχνολογία VOIP (=Voice Over Internet Protokol, δηλαδή φωνή μέσα από ιντερνετικές συνδέσεις). Η τεχνολογία υπάρχει αρκετά χρόνια, εγώ την χρησιμοποιώ κοντά δέκα. Δεν χρειάζεται να έχεις παρά μια σχετικά γρήγορη σύνδεση στο ίντερνετ (μια οποιαδήποτε ADSL σύνδεση είναι αρκετή) κι ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή στου που αναλαμβάνει να μετατρέψει τη φωνή σε δεδομένα και αντιστρόφως. Στην αρχή η διαδικασία γινόταν μόνο μέσα από τον υπολογιστή. Αλλά δεν πέρασε πολύς καιρός που βγήκαν μηχανάκια που αναλάμβαναν να κάνουν αυτά τις απαραίτητες μετατροπές. Συνδέεις πάνω τους το κλασικό τηλέφωνο κι από και και πέρα κάνεις κλήσεις μέσα απ' αυτό το σύστημα (μάλιστα, κάποια μόντεμ που είναι για σύνδεση στο ίντερνετ -όπως ένα πολύ καλό που έδινε η HOL - ενσωματώνουν και αυτή την τεχνολογία). Που επειδή χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τις υποδομές ίντερνετ έχει πολύ μικρό κόστος για κλήσεις σε σταθερά δίκτυα ενώ οι διαφορές στην τιμή για κλήσεις προς κινητά δεν είναι σίγουρα χαμηλότερες γιατί όταν ξεκίνησαν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας επέβαλαν τέλη τερματισμού δηλ. πληρώνονται όχι μόνο όταν τις χρησιμοποιείς για να καλέσεις αλλά και όταν από κάπου αλλού σε καλούνε.
Αφού η τεχνολογία υπήρχε, όταν δόθηκαν οι νέες άδειες σταθερής τηλεφωνίας οι εταιρίες που τις πήραν αντί να επενδύσουν σε μηχανήματα τηλεφωνίας επένδυσαν σε υπολογιστές που τους ερχόταν φτηνότερα. Έστησαν τεράστιους σέρβερ κι όταν τους ζητάς σύνδεση σου δίνουν ένα τέτοιο μηχανάκι σαν αυτά που έλεγα παραπάνω, προρυθμισμένο ώστε να συνδέεται με τον δικός της υπολογιστή κι από κει και πέρα η φωνή μεταφέρεται μέσα από ιντερνετικές διαδικασίες μέχρι το πλησιέστερο σημείο του προορισμού που υπήρχε ένα αντίστοιχος σέρβερ συνδεδεμένος με το τοπικό σταθερό δίκτυο που στέλνει τη φωνή στον προορισμό της. Κι ενώ για να τα περιγράψεις όλ' αυτά θέλεις πολλές γραμμές, πολλά λόγια και πολλή ώρα, για να γίνουν πραγματικότητα μεσολαβούν κλάσματα του δευτερολέπτου. Κι οι εταιρίες που πουλάνε σταθερή τηλεφωνία και είναι συνήθως αυτές που πούλαγαν συνδεσιμότητα στο ίντερνετ δεν διαφημίζουν τις εγκαταστάσεις τους με τα τηλεφωνικά κέντρα κλπ αλλά τα χιλιόμετρα με τις οπτικές ίνες που έχουν αναπτύξει. (Συμπέρασμα: χωρίς τις υποδομές του ΟΤΕ ή της Τέλεκομ κλπ εταιριών, δεν θα υπήρχε δυνατότητα για σταθερό τηλέφωνο).
Πόσο αξιόπιστη είναι αυτή η τεχνολογία; Πάρα πολύ. Όπως γράφω παραπάνω τη χρησιμοποιώ πολλά χρόνια. Στις αρχές υπήρχαν ίσως κάποια προβλήματα, αλλά πόσα ανέκδοτα δεν έχουν φτιαχτεί και για τα προβλήματα στην κλασσική σταθερή τηλεφωνία! Τι συνακροάσεις, τι να παίρνεις και να βγαίνει λάθος ή να μην βγαίνει καθόλου κλπ. Αυτά τώρα έχουν ξεπεραστεί, κυρίως από τότε που άρχισαν να υπάρχουν τα ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα. Τέτοια προβλήματα στην καινούρια τηλεφωνία δεν υπήρξαν. Το πιο συνηθισμένο (αυτό δεν σημαίνει πως είναι και συχνό) πρόβλημα είναι να υπάρχει επιστροφή ήχου, ν' ακούει δηλ. ο ένας απ' τους συνδιαλεγόμενους την φωνή του στο ακουστικό. Αυτό συχνά λύνεται αν κλείσεις και ξαναπάρεις. Το αστείο είναι πως επειδή δεν είναι εύκολο να δεχτούμε τις αλλαγές, όταν έπαιρνα τηλέφωνο οι φίλοι που ήξεραν πως τηλεφωνώ μέσω του συστήματος αυτού συχνά παραπονιόντουσαν πως δεν ακουγόταν καλά. Κλείναμε κι έπαιρναν εκείνοι και το πρόβλημα παρέμενε γιατί στην πραγματικότητα αυτό προερχόταν απ' το τηλεφωνικό τους κέντρο. Πάντως, οι εταιρίες αυτές σου λένε ότι δεν είναι για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, Δηλ. εύκολα μπορεί να χρειαστείς να καλέσεις το 112 (πανευρωπαϊκός αριθμός για οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη) και το σύστημα να μην δουλεύει. Και ευθύνη δεν φέρει, σε έχει προειδοποιήσει.
Το πραγματικό πρόβλημα είναι όταν "πέσει" ο σέρβερ της εταιρίας ο οποίος έχει αναλάβει να σε εξυπηρετεί. Κάτι τέτοιο έγινε πριν λίγες μέρες. Σηκωνόμαστε ένα πρωί και τα φωτάκια στο μηχανάκι που μας έχουν δώσει και μας συνδέει με το δίκτυο τηλεφωνίας και ίντερνετ είναι σβηστά. Ούτε τηλέφωνο ούτε ίντερνετ. Αποκομμένοι. Σε πρώτη φάση σκέφτομαι να υποχρεώσω το μηχάνημα να ξαναξεκινήσει μιας και στις ηλεκτρονικές συσκευές, πολλές φορές, πιάνει αυτό το κόλπο. Αρχίζει ο υπολογιστής σου και δεν πάει καλά. Του κάνεις μια επανεκκίνηση και το πράγμα έχει διορθωθεί. Γιαυτό και στο σχετικό ανέκδοτο ο μηχανικός πληροφορικής προτείνει "να βγούμε όλοι από το αυτοκίνητο, να το κλειδώσουμε, να το ξεκλειδώσουμε και θα είναι εντάξει"! Δυστυχώς όμως στη δική μου περίπτωση το κόλπο δεν έπιασε. Μια δυο φορές επανεκκίνηση, προσπάθεια να το ελέγξω από τον υπολογιστή κλπ δεν αποδίδει τίποτα. Συμπέρασμα: ή απ' το μηχανάκι ήταν το πρόβλημα, χάλασε, ή από πιο πέρα, από την εταιρία. Μιας και είχαμε προγραμματίσει να βγούμε, είπαμε να ρωτήσουμε σε κάποιο απ' τα μαγαζάκια που πουλάνε συνδέσεις.
Έτσι και κάναμε. Πάμε σε ένα τέτοιο κατάστημα (απ' αυτά που πουλάνε συνδέσεις αλλά και κινητά τηλέφωνα και πληρώνεις λογαριασμούς κλπ, κάτι όπως ο Γερμανός). Περιμένουμε στην ουρά αρκετή ώρα και όταν έρχεται ο υπάλληλος μας ζητάει συγγνώμην που περιμέναμε άδικα, αφού εκείνος δεν μπορεί να μας εξυπηρετήσει γιατί ο ίδιος δεν έχει πρόσβαση στο σύστημα και πρέπει να πάρουμε τηλέφωνο στο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της εταιρίας - η οποία την κλήση προς το συγκεκριμένο τηλέφωνο την έχει δωρεάν σε αντίθεση με άλλες που πρέπει να την πληρώσεις και μάλιστα αδρά, μέχρι 0,44€ το λεπτό! Φεύγουμε από κει και λέμε θα το κάνουμε όταν είμαστε στο σπίτι, από το κινητό. Στο δρόμο βλέπουμε ένα δεύτερο παρόμοιο κατάστημα που όμως δεν έχει κόσμο μέσα κι έτσι κάνουμε μια δεύτερη απόπειρα για να εισπράξουμε την ίδια απάντηση. Γυρίζουμε σπίτι (η προσπάθεια να μιλήσω από το κινητό στο δρόμο δεν απέδωσε με την φασαρία που υπήρχε) παίρνω τηλέφωνο και η απάντηση είναι πως πρέπει να περιμένω - άγνωστο για πόσο ακόμα - γιατί υπήρχε ένα γενικότερο πρόβλημα στο σύστημα. Κάποιος σέρβερ είχε πέσει. Κι έτσι μείναμε μέχρι το απόγευμα χωρίς τηλεφωνία και ίντερνετ. Δηλ. από το σταθερό δίκτυο αφού το κινητό δούλευε - κι εγώ έχω και σύνδεση ίντερνετ μέσω κινητού, πώς γράφονται όλα αυτά νομίζετε;
ΠΕΡΙ...ΠΤΩΣΕΩΝ!
Πριν από 3 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου