Έργα για την υπόγεια διέλευση μέσων μεταφοράς δεν κάνουν μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Παρόμοια έργα ξεκίνησαν το προηγούμενο διάστημα και στο Μόναχο. Και το γράφω έτσι περιγραφικά και δεν λέω, ας πούμε, μετρό γιατί από τις υπόγειες αυτές σήραγγες που θα φτιαχτούνε δεν θα περνάει το μετρό αλλά ο προαστιακός. Αν και η διαφοροποίηση είναι λίγο σχετική, αφού και τα δυο μέσα αλλού κινούνται υπόγεια κι αλλού επίγεια, περισσότερο έχει να κάνει με το ότι το μετρό κινείται κυρίως μέσα στην πόλη και με πιο πυκνά δρομολόγια (συνήθως 10λεπτα αλλά και κάποια 5λεπτα ενώ πολύ νωρίς είναι 20λεπτα). Αντίθετα αυτό που αποδίδεται ως προαστιακός και που οι Γερμανοί το λένε S-Bahn (Schnell Bahn - γρήγορο ή σύντομο τρένο) και είναι κομμάτι των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (κι όχι των αστικών συγκοινωνιών) και χρησιμοποιεί συνήθως κοινούς σταθμούς με περιφερειακά τρένα ή άλλα μεγάλων αποστάσεων ενώ τα δρομολόγιά του είναι σχετικά αραιά: από 20 λεπτά το πιο λίγο μέχρι μερικές μόνο φορές τη μέρα.
Θα αναρωτιέται κανένας γιατί όλη αυτή η εισαγωγή. Εντάξει, αρχίσανε κάποια έργα. Ε, και; Τα πρώτα είναι; Όχι. Άρα; Γιατί η συζήτηση; Απλούστατα για να επισημάνω τα κοινά προβλήματα που προκύπτουν όταν ξεκινούν τέτοιου είδους έργα. Να σημειώσω εδώ ότι τα έργα ξεκίνησαν απ' την Μαρίενχοφ (Marienhof), την πλατεία που είναι πίσω από το δημαρχείο. Από μπροστά (στη Μαρίενπλατς) περνάνε οι παλιές γραμμές του προαστιακού, κάθετα σ' αυτές και σε μεγαλύτερο βάθος περνάνε αυτές του μετρό, οι καινούριες γραμμές λοιπόν προγραμματίστηκε να πάνε από πίσω. Το σχέδιο λέει πως θα δημιουργηθεί ένα καινούριο λαγούμι (τούνελ), απ' την οποία θα περνάει μόνο ο συρμός που πάει προς (και από) το αεροδρόμιο. Δεν θα κάνει άλλες στάσεις στο κέντρο εκτός από τον κεντρικό σταθμό (αλίμονο) και εδώ στη Μαρίενπλατς ενώ κάποιο άλλοι σταθμοί πιο έξω θα επεκταθούν για την διέλευση αυτών των συρμών κι έτσι θα καταφέρνει να μεταφέρει τους επιβάτες του σε 20 λεπτά στο κέντρο. Στόχος ήταν να είναι έτοιμο το 2018 για τους χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες. Πάντως, τα έργα ξεκίνησαν πριν ακόμα βγουν τα αποτελέσματα για το ποια πόλη θα τους διοργανώσει (και που όπως έγραφα χτες τελικά δεν θα είναι το Μόναχο). Τι θα γίνει τώρα; Θ' αλλάξει κάτι ή όχι δεν ξέρω.
Και τι έγινε με το που ξεκίνησαν τα έργα; Πρώτον, για να ξεκινήσουν έπρεπε να απομακρυνθούν τα δέντρα που υπήρχαν στην πλατεία. Απομακρύνθηκαν λοιπόν όλα. Βγήκαν απ' το χώμα (γενικά, δεν έχουν και ιδιαίτερα βαθιές ρίζες) και μπήκαν σε φορτηγά λέει για να πάνε κάπου αλλού μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα οπότε και θα ξαναγυρίσουν. Είναι έτσι ή το είπανε και το γράψανε έτσι για να μην υπάρχουν αντιδράσεις όπως αυτές που υπήρξαν για το κόψιμο των δέντρων στη Στουτγάρδη δεν ξέρω και δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά. Δεύτερο πρόβλημα: Αρχαία. Και μην πει κανένας σιγά πού βρήκαν οι Γερμανοί τα αρχαία (κάτι που ακούω αρκετές φορές) αφού το Μόναχο μετράει 853 χρόνια ζωής, άρα όλο και κάτι έχει ξεμείνει από την εποχή εκείνη. Και μάλιστα όχι σε κανένα μεγάλο βάθος. Μόλις σκαλίξανε, βρήκαν αρκετά. Άρα; Άρα τα γνωστά: τώρα πιάνουν δουλειά οι αρχαιολόγοι και βλέπουμε πότε θα μπορέσουν να συνεχίσουν.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί κάποιος να επισκεφτεί τον αντίστοιχο ιστοχώρο. Εδώ βάζω την παραπάνω εικόνα όπου με συνεχή γραμμή φαίνονται τα επίγεια τμήματα ενώ με διακεκομμένη τα υπόγεια. Με πράσινο είναι το υπάρχον δίκτυο ενώ με κόκκινο το καινούριο κομμάτι για μια γενική ιδέα.
ΠΕΡΙ...ΠΤΩΣΕΩΝ!
Πριν από 2 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου