Και πέρυσι τέτοιες μέρες είχα γράψει ένα σημείωμα μ' αυτόν τον τίτλο. Αλλά τι να γίνει που το "έτος" έχει συγκεκριμένη διάρκεια και όταν τελειώνει το ένα αρχίζει το επόμενο! Τη Κυριακή λοιπόν, αρχίζει το νέο συγκοινωνιακό έτος για όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς της Γερμανίας. Τρένα, λεωφορεία, μετρό, τραμ κλπ κάνουν τις αλλαγές που θέλουνε αυτήν την εποχή. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που κάποια έργα δεν έχουν τελειώσει ή κάποια άλλα αρχίζουν αργότερα κι έτσι γίνονται και τροποποιήσεις ενδιάμεσα. Αλλά κι αυτές μπαίνουν στο πρόγραμμα τώρα και τα πλάνα που βγαίνουν τις περιλαμβάνουν κι αυτές. Ας πούμε ολοκληρώθηκαν τα έργα για τετραπλή γραμμή ανάμεσα Μόναχο - Άουγκσμπουργκ. Έτσι, τα τρένα μπορούν να κινηθούν πιο γρήγορα. Αλλά λίγο έχει μπει αυτό σε εφαρμογή μέχρι τώρα. Από μεθαύριο όμως, όλα θ' αρχίσουν να φεύγουν από το Μόναχο 5 με 8 λεπτά αργότερα. Όλα; Ε, όχι και όλα, τα μεγάλων αποστάσεων που θα χρησιμοποιούν τις γραμμές που δεν περνάνε κοντά από τις αποβάθρες!
Στις αστικές του Μονάχου οι αλλαγές που γίνονται δεν είναι τόσο θεαματικές όσο τις προηγούμενες χρονιές. Πρόπερσι για παράδειγμα, άρχισε να λειτουργεί καινούρια γραμμή τραμ. Πέρυσι, είχαμε την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό μέχρι το Μόζαχ. Φέτος; το μόνο που θα γίνει θα είναι ένα ανακάτεμα, μια αναπροσαρμογή διαφόρων γραμμών με ή χωρίς ουσία. Ας πούμε αφενός τα τραμ: Η γραμμή 27 θα πηγαίνει μέχρι τη μέση (Κάρλπλατς). Από κει και πέρα θα συνεχίζει το τραμ 17. Αλλά το 17 κάπου αλλού πήγαινε. Ε, εκεί θα πηγαίνει το 16 που σταμάταγε στη μέση (εντάξει, θα πάει και λίγο παραπέρα, να γίνουν και μερικά πανηγύρια). Στο μετρό απ' την άλλη, υποτίθεται πως ξεκινάει τη λειτουργία της μια καινούρια γραμμή, η 7. Αυτή θα κυκλοφορεί τις ώρες αιχμής και θα είναι ένας συγκερασμός 3 γραμμών απ' αυτές που υπάρχουν ήδη: Θα ξεκινάει από κάποιο σταθμό της γραμμής 1, στον κεντρικό σταθμό θα μπαίνει στη γραμμή 2 και αργότερα (στον Ίνσμπρουγκερρινγκ) θα μπαίνει στο δρομολόγιο της γραμμής 5 μέχρι λίγο πριν το τέλος!
Επίσης αλλαγές έχουμε και στις τιμές των εισιτηρίων. Τα εισιτήρια της απλής διαδρομής παραμένουν τα ίδια, αλλά οι κάρτες, ημερήσιες, εβδομαδιαίες και μηνιαίες, αναπροσαρμόζονται (φυσικά προς τα πάνω). Από μισό ευρώ μέχρι μερικά ευρουλάκια παραπάνω. Στα τρένα πάλι, καθιερώνεται νέος τύπος εισιτηρίου, παρόμοιο με το τοπικό (το Μπάγιερν Τίκετ για τη Βαυαρία). Κάποιες εταιρίες είχαν ήδη ένα πιο φθηνό αν ήθελες να χρησιμοποιήσεις μόνο αυτές. Τώρα κάτι παρόμοιο κάνουν και οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι με το εισιτήριο της Νοτιοανατολικής Βαυαρίας! Που θα ισχύει από 11/12/2011!
Οι αυτόματες μηχανές που πουλάνε εισιτήρια των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, σε κάθε περιοχή, εκτός από τα καθαυτού σιδηροδρομικά εισιτήρια πουλάνε και για τις τοπικές αστικές συγκοινωνίες. Κι αυτό γιατί ούτως ή άλλως συμμετέχουν σ' αυτές με τον προαστιακό. Σύμφωνα με ανακοίνωση λοιπόν, την ίδια ημερομηνία, σταματάνε να τυπώνουν εισιτήρια μιας διαδρομής (που έχουν συγκεκριμένο σχήμα) και διαθέτουν μόνο εισιτήρια από μια μέρα και πάνω, τα οποία θα έχουν έτοιμη τυπωμένη την ημερομηνία απ' την οποία θα ισχύουν (θα μπορείς να διαλέξεις μέχρι 30 μέρες μπροστά), άρα δεν θα χρειάζονται επικύρωση στα μηχανήματα, άρα θα μπορούν να έχουν όποιο σχήμα θέλουν. Κάτι αντίστοιχο που ήδη γίνεται με τα Μπάγιερν Τίκετ μέχρι τώρα.
Μεζεδάκια γουόκ
Πριν από 18 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου