Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Ώρες Σιέστας

Άλλος ένας μύθος καταρρίπτεται: Οι Γερμανοί έχουν τη συνήθεια της σιέστας, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα. Το μεσημέρι έχουν ώρες ανάπαυσης (ή όπως αλλιώς λέγονται) που συνήθως συνδυάζονται με φαγητό. Για παράδειγμα οι τράπεζες μπορεί να μην έχουν κοινό ωράριο (ανοίγουν συνήθως στις 9 αλλά κλείνουν κάθε υποκατάστημα τη δική του ώρα, μπορεί στις 3 μπορεί στις 4 μπορεί στις 5:30) αλλά το μεσημέρι συνήθως 1 – 2 είναι κλειστά. Το ίδιο γίνεται και σε υπηρεσίες ή εταιρίες. Αν τους πάρεις τηλέφωνα εκείνη την ώρα, απλά θα ατυχήσεις. Το ίδιο και οι γιατροί. Αυτοί είναι συνήθως ανοιχτά το πρωί 9 – 12 ή με 1 και από κει και μετά ένα διάλειμμα λίγων (ή πολλών) ωρών. Ανοίγουν ξανά 3 – 6 ή δεν ανοίγουν καθόλου. Όλες οι (δημόσιες) υπηρεσίες είναι συνήθως ανοιχτές ένα, τουλάχιστον, απόγευμα (μέχρι τις 5 – 6 η ώρα) αντισταθμίζοντας τον επιπλέον χρόνο με κλείσιμο νωρίτερα κάποια άλλη μέρα.
Αποτέλεσμα αυτής της συνήθειας είναι ότι αν θέλεις να φας το μεσημέρι πρέπει να έχεις φροντίσει να το κάνεις μέχρις τις 3 το πολύ. Μετά υπάρχουν μόνο κρύα πιάτα και έτοιμο φαγητό. Η κουζίνα είναι κλειστή και ανοίγει ξανά γύρω στις 5 – 6 η ώρα το απόγευμα και μένει ανοιχτή μέχρι τις 10 – 11 το βράδυ. Ακόμα και σε μαγαζιά που μένουν ανοικτά ως αργά, μένουν μόνο για ποτό. Φαΐ τις συγκεκριμένες ώρες και μόνο. Κάποιες μπιραρίες που σερβίρουν όλη μέρα και δεν ξέρω μέχρι τι ώρα τη νύχτα, αποτελούν εξαίρεση.
Μια άλλη συνέπεια είχα διαπιστώσει, χωρίς να το έχω συσχετίσει αφού τότε ήμουν άσχετος με τα εδώ θέματα, όταν υπέγραψα το συμβόλαιο για το σπίτι. Όταν μου το παρέδωσε ο μεσίτης εκτός απ’ το συμβόλαιο μου έδωσε και ένα αντίγραφο του κανονισμού της πολυκατοικίας! Πέρα από την έκπληξή μου μιας και στην Ελλάδα δεν συνηθίζουμε τέτοια πράγματα και πέρα απ’ το ότι μου ήταν δύσκολο να καταλάβω τι λέει με τα φτωχά μου γερμανικά, μου επεσήμανε μερικά πράγματα και κυρίως τις ώρες κοινής ησυχίας ή μάλλον φασαρίας. Αυτές λοιπόν οι ώρες είναι 8 – 12 το πρωί (πλην Κυριακής) και 3 – 6 το απόγευμα (πλην Σ/Κ). Τότε μπορείς να κάνεις δουλειές στο σπίτι που δημιουργούν θόρυβο. Π.χ. να καρφώσεις κάτι ή να βάλεις (ηλεκτρική) σκούπα! Κι εγώ που, αν πω να κοιμηθώ για μεσημέρι, κοιμάμαι γύρω στις 4 τι να κάνω?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου