Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Το Ύψος των Ανθρώπων

Έχω την αίσθηση ότι οι Γερμανοί είναι πολύ ψηλοί. Απόδειξη γι’ αυτό, προφανώς, δεν υπάρχει. Μια αίσθηση είναι. Μια παρόμοια αίσθηση είχα και το ’95, όταν βρέθηκα στο Λονδίνο. Με 1,89 ύψος έχω συνηθίσει να βλέπω τους άλλους προς τα κάτω για να δω το πρόσωπό τους. Τώρα όμως, όπως και τότε, όλο και περισσότερους τους βλέπω στο ύψος μου ή περίπου. Ίσως αυτό να είναι δείγμα ότι οι βόρειοι λαοί είναι ψηλότεροι ή ότι η νέα γενιά είναι ψηλότερη. Εδώ βέβαια, υπάρχει πανσπερμία φυλών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν διάφορες διαβαθμίσεις ύψους. Από πολύ κοντούς ασιάτες (γιαπωνέζους, κινέζους κλπ) μέχρι ψηλούς άρειους για τους οποίους το 1,80 – 1,85 είναι συνηθισμένο ύψος (για άνδρες και γυναίκες – χωρίς τακούνι οι τελευταίες). Βέβαια, αυτό δεν μπορεί να συνδυαστεί με το ότι χαμηλώνουν τα ταβάνια, αλλά αυτό είναι άλλη υπόθεση!
Επίσης, όλοι, ψηλοί και κοντοί, περπατάνε πολύ γρήγορα. Ίσως έχουν συνηθίσει λόγω κρύου. Αλλά αν θέλω να πηγαίνω με την ίδια ταχύτητα με τους γύρω μου, πρέπει να θυμάμαι να κουνάω γρήγορα τα πόδια μου (που είναι και αρκετά μακριά).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου